Sommarmånad

 
 
 
 
 
 
 
Så är det äntligen en av sommarmånaderna kommit! 
 
Hur man märker det förutom sol, regn och blommor?
 
Det tydligaste tecknet är att bilolyckorna ökar markant, med att alla sommar bilister tittar ut på vägarna med husbilar och husvagnar. De brukar trassla tilldet vid omkörningar genom att det är hur otäckt som helst att köra om en långtradare på motorvägen, samt trasslar till det genom att fastna i mitträcket på mototvägen. Pendlar ca 3500 mil om året och blir varje år förundrad över att det blir så mycket krångligare på våra vägar gemfört med vintern.
 
 
Så mitt råd är kör inte om när du känner dig osäker, ta det lugnt med husbil och husvagn för det betyder semester med vila och rekreation.
 
 
Maj månad har varit riktigt skön med många varma dagar. Tyvärr har jag inte fått i båten i sjön ännu, men det kommer. Den kommer i sjön vecka 25.
 
 
Firat barnbarnets ettårsdag. Vilken var riktigt trevligt. Man verkligen njuter när man är med den lilla damen. Sedan har det hänt grejer gällande fiber. Doser installerat nu inväntar vi kabeldragning. Allt för en levande landsbyggd eller som vår "kära" statminister sa: fiber behövs på landbyggden så stockholmarna kan utnyttja sina darorer även där under sin semester!
 
 
 
Nu börjar det verkligen kännas att man borde försöka gå i pension tidigare. Förstår inte varför ungdomarna på arbetsplatserna uppfinner hjulet en gång till och tror på fullt allvar att det är de som "gjorde det" !
Samtidigt så kommer arbetslösheten sjunka markant då vi går i pension, då vi måste ersättas av två ungdomar. Vi har ju haft bägge händerna lediga för våra jobb, ungdomen har ju mobilen i den ena.
 
 
 
 
 
SM-guld i Basket blev det också, trots alla skador!!
 
VM-guld i hockey är inte illa det med!
 
Kan vi få någon medalj gällande fotbolls-VM?
 
Njut av sommarmånaderna, snart vänder det!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Nog var maj en alldeles fantastisk månad och juni har börjat helt ok också. Så mysigt att ha firat barnbarnets ettårsdag! Vår lilla S har hunnit att bli 7,5 månader och hon är verkligen en skatt!

Själv hade jag tänkt jobba till 65 men börjar få andra tankar även om jag inte ens fyllt 60. Vi får helt enkelt se.

När det gäller trafiken så önskar jag att alla kunde ta det lugnare. Vi hade i veckan en dödsolycka här med en motorcyklist. Små barn som förlorade sin bara fyrtioåriga pappa. Så jag håller med dig, kör försiktigt!

2018-06-06 @ 09:45:55
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Micke

Ja du, denna trafik som bara blir mer o mer, hur ska detta gå kan man undra.
Stress verkar gå före rekreation tyvärr...hujeda mig.

Pension?
Hoppas den funktionen finns kvar när det är dags för mig.

Ha en fin midsommardag.

2018-06-22 @ 12:01:02
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0