Svarte Orm på Intiman.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hemma i helgen som var då vi firade frugans födelsedag igår. Tur att vädret inte blev så soligt och fint som man lovat på lördagen. Söndagen är synd att klaga på vädret. Här var det omkring 15-16 grader varmt.Solen kommer säkert igen till någon annan helg, Troligtvis den helgen vi ska till Stockholm.
 
 
 
Nu är det snart dax för en tripp till huvudstaden för att se Svarte Orm. Ska verkligen bli roligt att se den då man minns tv serien. Efter föreställningen blir det att försöka hitta en trevlig restaurang och äta lite, Bäst att boka bord då vi kommer vara ett sällskap. Skulle vilja testa en turkisk restaurang och då inte kebabrestaurang utan typ en med sådan mat Plura har i sitt program. Någon som har ett tips på det i Stockholm?
 
Nu är det faktiskt så att det börjar suga i tarmen över at få komma igång med trädgårdsfixandet. Troligtvis får vi förbereda oss på minst ett bakslag, menar att det vita helvetet ramlar ned på oss ytterligare ännu en gång 
 
 
Sedan kommer det bli dags för kommande däck inköp. Till lillbilen kommer det bli så billiga däck som möjligt, fast givetvis ska de vara bra. Bilen som jag använder behöver ett par bra däck som håller. Tror det kommer bli Michelin däck igen. Får se hur mycket de kostar innan man bestämmer sig. 
 
En sak som kanske låter lite konstigt att jag ska ha märkesdäck medans frugans bil kommer vi titta mer på prislappen. Till mitt försvar är att vi använder min bil mest utöver pendlingen,även på lediga stunder.
Nu är det de tiderna då man drömmer om en ny båt brukar alltid gå över till hösten då man drar upp båten för vinter förvaring.
 

Nu ska vi tydligen både ha minus ränta samt skita i överskottsmålet, angående statens budget. Är det någon mer som känner doften av ett nytt ekonomiskt Grekland i Norden?
Tur man är anställd och inte företagare, när allt ska betalas.
Kul idé med att företag inte ska få göra vinst.
Det  kanske inte är Grekland vi börjar likna utan Albanien.

 
Årets Mello är nog den sämsta någonsin, förutom programledarna,  Snart final. skönt så man slipper se mer av det. De (programledarna) gör ett kanonjobb.
 
Förhoppningsvis blir det stugan till helgen och den kommer snabbare än vad vi tror. Helgen alltså.
 
Ha det bra i stugor och lägenheter samt under broar och härbärgen runt om i landet !

Kommentarer
Postat av: Mia

Melloeländet många ondgör sig över retar jag mig inte på! Har inte tittat eller engagerat mig i det de senaste 10 åren, tror jag. Senast jag kollade litet var är någon började prata om "hur någon kan skrika så vackert". Då kollade jag vad det handlade om, Malena Ernman... minns inte vad hennes låt hette. Men det var en liten parentes... Sysslar med annat den tiden! ;.)

2015-03-11 @ 19:19:45
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Inga M

Kan bara hålla med om det mesta; mellon, det lilla vi orkade se, var dålig. Ekonomin verkar gå åt skogen för det här landet och jag har inget förtroende för den här regeringen, alldeles för mycket styrs av MP. Ett parti som är för litet för att ha så mycket inflytande.
Men nu kommer barnbarn hit snart och vi får en fin påsk!

2015-03-29 @ 08:37:58
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Erica

"Suga i tarmen"... Det uttrycket har jag nog inte hört tidigare. Låter som magproblem, eller så är det jag som är skadad av mina studier... :3

2015-03-29 @ 14:01:38
URL: http://faithhopelove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0