Rapport från sjukstugan

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Förkylningen vill inte ge med sig snoren rinner och hes som bara den.  Då mitt jobb är att sitta vid telefon och svara på samtal blir det svårt då man knappt kan prata utan väser fram orden. Så som jag känner mig idag så blir det att vara hemma imorgon också, fast det kan bli bättre under dagen förhoppningsvis.

Frugan fick göra klart med våra julklapps inköp under helgen, så nu är det nästan avklarat. Vi har kvar till oss själva. Där har vi inte riktigt bestämt oss vad det blir.

Det är nog första gången som jag definitivt inte har en aning om vad jag önskar mig, samma gäller för frugan.

Tyvärr höll inte vår budget angående julklappar (500 kronor/ per julklapp), Vi hamnade runt 1,500 kronor. Fast det är ju bara jul en gång om året!

Vi har ännu inte fått ned plastgranen från vinden, så det har vi kvar att göra. Får se om jag orkar ta tag i problemet under dagen. Man blir lite slö då man är hemma samt att bacillerna angriper oss män mycket tuffare än vad de gör mot kvinnorna.

Det som är skönt är att sitta med en kopp kaffe och blogga samt titta på nyhetsmorgon. Man kommer snabbt in i livet som framtida pensionär!

 

 

 

 

Ha en bra dag!

 

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Krya på dej!!

Själv har jag varit halvförkyld i ca två veckor nu. Blir varken bättre eller sämre!? Förmodligen går det att skylla på klimatförändringarna...? <:-I

Vad det gäller julklappar så har vi slutat med såna, och det är SKÖNT! :-) Under några år skulle vi "minska ner", men effekten infann sej lixom inte - det gick åt lika sabla mycket pengar till mer eller mindre meningslösa julklappar iallafall!? Nu köper var och en själv det den vill ha, och så blir alla nöjda och glada på julafton!



2015-12-15 @ 08:42:33
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Mia

Ja konstigt att bacillerna är så hårda mot er män. Vad har ni gjort dem för ont... ;-)

Krya på dig!

2015-12-15 @ 20:49:04
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: mickis

Ajdå har du fått en manlig förkylning....

Krya på dig!
Kram

2015-12-15 @ 23:32:51
URL: http://meramickis.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0