Augusti rätta sommarmånaden?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu har vi haft solsken varje dag, även på eftermiddagen då det regnat lite. Augusti är tydligen den månaden som gäller som sommarmånad. Igår så hade vi besök av en Snok på altanen, förstår att de ska vara duktiga på att klättra men hur gjorde han?
 
 
Fick ned honom till en buske innan jag tog kortet.
 
Inget gjort med några mer fönster, ännu. Kommer fler veckor. kommer åka upp till Stockholm några dagar under nästa vecka. 
 
Idag ska jag stapla veden jag klöv igår, sedan gick vi ned och provade med att fiska några timmar. Tydligen har fisken tagit semester också. Blir lite orolig för hur det står till med fiskbeståndet i Östersjön. Beror det på alla politiker som kör omkring med giftfärg på botten av sina båtar, samtidigt som de verkar inom miljöfrågor?
 
Idag blir det att åka ut med båten då man har giftfri färg samt fyrtaktsmotor. Här värnar man om mljön!

 
Kommer USA få sin Trump så som vi har Romsson ?
 
Kommer SD få pris för sin reklam? Den är nedriven och lever fortfarande i massmediadrevet. Herregud vilken gratisreklam de får av alla "skjutjärnsjournalister" !
Hur många hade haft kunskap om reklamen om ingen skrivit eller viasat den i tv?
 
Vi har råd med flyktingmottagning!!
 

 
Ha en bra dag för det har jag!

Kommentarer
Postat av: TantGlad

Jättebra du värnar om miljön.
Ja......det känns som om augusti har blivet den nya sommarmånaden. Allt är så framskutet liksom.
Klyva ved är riktigt roligt. Men jobbigt åxo.

En jättefin ny vecka önskar jag dig

2015-08-09 @ 19:55:53
URL: http://tantglad.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0