Söndag

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så är det söndag och kommer gå en sväng efter nyhetsmorgon då jag måste titta till båten tyvärr blir det ingen åktur på havet med den idag då frugan fått ont i sin axel igen. hoppas verkligen att det går över, då vi tror att det beror på lite krattning som hon gjorde. Annars har axeln varit bra för henne sedan hon fick sin kortisonspruta. Det är när man får eller känner av sina kramper som man funderar på om det verkligen är värt att jobba heltid fram till pension eller om man ska ta och gå ned lite i tid. En dag ledigt i veckan vore nog inte fel. Tyvärr får man ingen sponsring av Svenska Spel för detta. Denna helg har det varit ett helt underbart väder och vi har verkligen haft det skönt trots frugans värk. vi har somnat tidigt alla kvällar och då menar jag tidigare än vad vi gör i veckan, ögonen har slocknat vid halvelva tiden alla kvällar här ute vid stugan.
 
 
Hittade en öl som låg kvar i kylen. Denna avnjöts på altan i solskenet!
 
 
Gårdagen gick åt till att klippa gräs lägga ut lite jord så nytt gräs, sedan blev det en stund med veden. Ska även fixa bilen idag alltså tvätta och dammsuga den så den blir fin till veckan då jag ska skjutsa lite kollegor i den till vår  "kickoff".
 
 
 
Det är något speciellt med tidig september morgon, då dimman ligger tät  tyckar jag.
 
Ha en skön söndag och ladda för ännu en femdagars period att dra in skatteunderlag till våra statsfinanser.
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Här var det utlovat som så förrådet skulle målas en andra gång men jag vaknade till ett ösregn. Så kan också en septembersöndag vara!

2014-09-07 @ 10:44:20
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Micke

Jo..lite "sponsring" från Svenska spel hade ju varit bra..men jag funderar, trots denna frånvaro av sponsring, att gå ner i arbetstid om de vill ha mig kvar efter att kontraktet gått ut vid nyår.

8-15 hade passat mig ypperligt..8 till 16:30 kan jag klara mig utan.

Men nu får vi hoppas att din frus axel blir bra..trevlig Söndag på er.

2014-09-07 @ 12:07:53
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Mickis

Vilken mysig stughelg :-)
Tråkigt att frugan fått ont i axeln igen.. Har hon testat att gå till en kiropraktor. Det brukar funka för mig.. O på tal om det "funkar för mig" så verkar ju Vitapro funka mot allt :-P

Kan inte fatta varför våra döttrar är så rädda att presentera oss för "pojkvän" jag menar så trevliga spm vi är :-P

Ha en fin kväll!
Kram ❤️

2014-09-07 @ 23:24:37
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Inga M

Trist med axelont, hoppas det går över! Kan rekommendera en dag i veckan ledig. Jag startade ju min jobbavvänjning med det för ett par år sedan. Himla skönt att vara ledig onsdag, mitt i veckan. Då var jag pigg de två sista arbetsdagarna också. Och lönevdraget blev blygsamt, inte nåt jämfört med lyxen av en ledig dag. Nu jobbar jag bara tre dagar i veckan, varannan dag. Kanon! Upptäckte också att man kan ta ut en hel del pension i förtid och spara för att sen pytsa på att den blir mindre på sikt vid förtidsuttag. Det går att leva på mindre lön. Min banktant hjälpte mig att göra en bra konstruktion. Bra att kolla upp i alla fall

2014-09-08 @ 08:52:41
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Har man råd tycker jag absolut att man ska gå ner i arbetstid, om möjligheten till det finns! 10 år går så rackarns fort, och åren mellan 65 och 75 kan ju skilja sej markant från dem mellan 55 och 65... Det mesta hänger ju på hälsan!!

Håller med dej om att september är en fin månad!!! :-)

2014-09-08 @ 09:11:05
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Micke

Håller med dig, det hade varit skönt att gradvis gå ner i tid. 1 dag mindre arbete till att börja med och sen ytterligare mindre till det slutligen var dags för pension. Då hade vi behållit hälsan längre och samtidigt vant oss vid att bli chefer över vår egen tid. :-)
sv:
Jodå, helgen blev bra och snart är det en ny på gång. :-)

2014-09-10 @ 20:31:14
URL: http://loveliferock.blogg.se
Postat av: Erica

Hoppas att hennes axel känns bättre snart! :)

2014-09-12 @ 11:35:10
URL: http://faithhopelove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0