September

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så är det ny månad med nya möjligheter eller kommer den "rulla" på som alla andra månader. Troligtvis kommer vi upptäcka att den kommer vara så som det alltid varit.  Det enda som kommer hända med bestämdhet är att vi får nya personer i maktelitens korridorer. Är de så nya egentligen? 
 
Om detta kommer betyda någon förändring förutom skattehöjningar återstår att se. Enligt KI måste skatterna höjas med 100 miljarder kronor och vem tror på fullt allvar att det enbart kommer belasta höginkomsttagarna?
 
 
 
 
Över 60 procent vill ej ha skattehöjningar. Men vill att staten ska ta hand om mer. Roligt tänk!
 
 
För första gången kan jag känna en tveksamhet inför valet. Fast troligtvis gör jag som alla andra medelålders män, röstar som man gjort tidigare.  Varför våga ta det första steget till något nytt?!
Det formligen "haglar" med löften och man undrar hur allt ska betalas efter valet.
 
Skogsmullepartiet vill tydligen bygga ut järnvägen till min stuga då bilen ska förbjudas. 
Kan någon förklara varför föräldrar har kunskapen om vilken skola deras barn ska gå i, men inte hur föräldraledigheten ska användas i familjen?
Kommer det bli segelbåtar istället för färjor till Gotland? För visst är det så att vindkraft är framtiden! 
 
Undrar om alla valaffischer som sitter runt om i landet kommer samlas in till papperåtervinning eller om det bara slängs? Har svårt att se mig Lövén eller Reinfeldt stå vid en återvinningstation.
 

 
Helgen tillbringades i bilen och hemma då det var hjälpreda som flyttgubbe för yngsta dottern och pojkvän som gällde. Han har fått ett nytt jobb, så det blir för dottern att veckopendla till honom.
Flytten gick bra då det var en del kompisar som kom och tog alla tunga saker, så vi gubbar bar kartonger och körde bilarna. Räckte gott för mitt onda ben kan jag säga.
 
Hoppas verkligen att även hon hittar ett jobb inom sitt yrkesval i kommunen så de kan bo ihop igen och slippa pendla.Var tog alla jobb vägen efter alla 40-talister vägen? 😊
Det kanske är dags för oss 50-talister att lämna över våra jobb till ungdomen. 
 
Efter lördagens bärande och körning blev det lite tv tittande sedan sängen. Söndagen gick åt att hjälpa till med att få iordning i lägenheten. 
 
 
 
Ny spännande vecka på jobbet med att hjälpa kunder samt jobba ned pappershögen av inkomna ärenden, alltså precis som alla andra veckor.
 
Samtidigt tror jag att folket i Syrien, Irak och Ukraina skulle vara glada om de hade samma bekymmer som vi. Så visst är vi ett bortskämt folkslag vi svenskar.  
 
Brasse Bränsröm har lämnat oss, vilket känns lite konstigt och tomt. Tror vi alla kommer minnas denna man för evigt. 
 
Vi har i börjat men ICAs matkasse och får säga att den är väldigt bra och maten som är med smakar gott. Färska grejer är det med inget kött som är skämt eller dåliga produkter. så nu vet vi vad vi ska äta under veckan.
Kan verkligen rekommendera detta!
 
Hur gick det med min vikt? 
 
 
Det sket sig under sommaren kan man säga utan överdrift. Får ta tag i det igen!
 
Dags för en kopp kaffe sedan tillbaka till verkligheten. Alltså jobbet! Härligt med 5 dagars jobbande framför sig och kom ihåg att vara glad över att ni har ett jobb att gnälla över 😭😶.
 
 
Ha det så bra i cybervärlden. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Håller med! Även om jobbet i bland är en källa till irritation så är det en välsignelse att ha det. Helt klart ett bekymmer mindre.

Ha en bra start på september!

2014-09-01 @ 06:25:28
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Inga M

Det ska bli skönt när valet är över. Den partipolitiska propagandan som översvämmar tidningarna är lite trist. Jag gillar normalt att läsa tidningar men nu blir det bara för mycket.

2014-09-01 @ 06:30:00
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Mickis

Det får bli nya tag med Ica light nu då ;-)

Ja detta val....
Det behöver iaf röras om lite i grytan tror jag men oavsett så har alla partier ngt bra o alla partier mycket dåligt...
Men guld o gröna skogar blir det inte vem som än vinner..

Hoppas dottern hittar jobb lite närmare..
Ha en skön måndag!
Kram

2014-09-01 @ 08:30:32
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Nja de här med val...de låter ju alltid mycket bättre än vad de blir. Jag är ju oxå medelålders men nix jag har inte alltid röstat på samma parti, då och då under livet ändrar jag uppfattning i år är jag för första gången osäker, de lovar som sagt mer än de håller. Någon jag blivit vare om är att arbetslösa och pensionärer betalar mycket mer skatt än andra. Upptäckte de om inte annat när jag började stämpla själv. 3 gånger så mycket betalar jag i skatt på A-kassan än på om summan varit lön. Helt sjukt, jag har betalt den där A-kassan så länge så jag har nog betalt in vad jag fick ut nu :)
Nåväl vi får se hur de blir efter valet denna gången.
Kramiz

2014-09-01 @ 18:28:05
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Nja de här med val...de låter ju alltid mycket bättre än vad de blir. Jag är ju oxå medelålders men nix jag har inte alltid röstat på samma parti, då och då under livet ändrar jag uppfattning i år är jag för första gången osäker, de lovar som sagt mer än de håller. Någon jag blivit vare om är att arbetslösa och pensionärer betalar mycket mer skatt än andra. Upptäckte de om inte annat när jag började stämpla själv. 3 gånger så mycket betalar jag i skatt på A-kassan än på om summan varit lön. Helt sjukt, jag har betalt den där A-kassan så länge så jag har nog betalt in vad jag fick ut nu :)
Nåväl vi får se hur de blir efter valet denna gången.
Kramiz

2014-09-01 @ 18:28:06
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Gubben

Gjorde samma upptäckt angående skatt när jag var mellan två jobb.

2014-09-01 @ 19:39:24
Postat av: Mia

Kul att läsa ditt inlägg! Litet om varje, bör intressera alla intresseinriktningar. Har du alltid röstat på samma parti? Jag har röstat på tre olika under mina år... Men i år röstar jag som jag gjort de senaste gångerna... ;-)

Mitt arbetsplats i Sverige har jag lämnat för yngre krafter. Inte av åldersskäl, utan av andra orsaker... hjälper Norge emellanåt, de har ju, som bekant, svårt med att finna arbetskraft bland sin egen befolkning... ;-)

2014-09-01 @ 21:35:46
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Gubben

Har röstat lite olika under åren, fast som du fastnat för ett parti under de senaste valen.

2014-09-01 @ 22:10:42
Postat av: Per-Anders

Själv har jag inga större problem med att betala skatt. Viktigast är dock att pengarna går till nåt bra. Exempelvis att göra vård, skola och omsorg (av god kvalitet) tillgängligt för alla.

2014-09-02 @ 22:36:01
URL: http://peranders.blogg.se
Postat av: Erica

Jag bruka alltid känna åtminstone ett uns av tveksamhet inför valet, men brukar ändå alltid ha bestämt mig tills det är dags. Och det brukar bli samma parti, åtminstone de senaste gångerna. :p

2014-09-03 @ 15:01:42
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Micke

Många bra tankar som vanligt. :-)
Brasses bortgång var verkligen en stor förlust! :-/
sv:
Ja, FUCK CANCER!!!
Jodå, slottsvistelsen blev väldigt bra! :-)

2014-09-03 @ 23:54:18
URL: http://loveliferock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0