Snart helg igen

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så är det fredag och helg igen. som ni kanske märkt har vi haft semester denna vecka och varit ute vid stugan. Hunnit med både elda samt ta han om träd som vi fällt och de som ligger kvar från skogsröjningen. Frugan har kollat över vilka blommor som ska "räddas" inför vintern. vi har även varit uppe vid gravarna samt inköpt två halloween ljus. Kan någon förklara vad som är tjusningen med halloween?  För mig är det ett kommersiellt jippo som vi blivit in lurade i. 
 
 
Tycker inte om detta, med köper dessa ljus ändå. Visst är man rakryggad:-))!
 
 
 
Äldsta dottern kommer kanske ut och hälsar på oss idag så vi väntar med stor spänning. Veckan har varit hur skön som helst tyst och lugnt samt mörkt tidigt. Höstsemester är egentligen mycket mera rogivande är sommar, då man har en massa måsten.
 
 
 
 

 
Sett  på morgonnyheterna om debatten om medlemskap i NATO. Klart att vi inte ska gå med. Givetvis ska vi inte skicka våra trupper tillsammans med dem. skulle vi bli angripna så kommer givetvis NATO till vår undsättning då vi är de mest intellektuella invånarna på vår planet. Tror faktiskt att hela världen skulle komma till vår undsättning. så vilka är då kvar som skulle anfalla en så högt stående nation? Är det ufo vi är rädda för?
 

 
Angående Palestina så har jag nog ingen bestämd åsikt förutom att vi var väl en av de första som erkände USA. tror även vi var med i täten då det gällde Israel, så varför inte vara bland de första nu med!  Rätt eller fel, vet jag ej för då skulle jag haft Lövens plats:-))!
 

 
Ha en skön fredag för det ska frugan o jag ha.
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det där med Palestina, är jag så dåligt insatt i. Bra att du vänder på reflektionen, tycker jag. Måste nog läsa på lite, vad det faktiskt innebär och så. Men vad det gäller Nato, så ska vi inte med. Finns i gen som helst anledning, så enkelt är det.
/P

2014-10-31 @ 07:38:10
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Micke

Halloween är inget som är på tapeten här heller...grillar kyckling här istället och tänder ljus.
Ha en fin helg ändå :)

2014-10-31 @ 19:13:31
URL: http://www.guldkryckan.blogspot.se
Postat av: al

Tyngdlagen "ner kommer man alltid" tycks inte gälla för den som stretchar, dessvärre ;) .

al

2014-11-01 @ 02:19:31
URL: http://aljohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0