Regnig helg

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det har regnat nästan hela helgen. 
Vi har ändå lyckat med att plantera häcken och fått ut de jordsäckar vi hade med oss.
Kärran får följa med hem idag, då det går åt lite mera jord här vid stugan. Undrar hur många säckar vi köpt hittills i år. Det ligger nog omkring 30-50 stycken.
 
 
Har nu haft kärran i ett år och det är nog en av de bättre inköpen vi gjort. slippa fälla säten och ha massa grejer i bilen som förstör inredningen.
 
Som ni kanske märker försöker jag att undvika att skriva om projektet "båt i havet", så ni får själva dra slutsatser om hur det gått med det projektet.
 
Sanna kom på tredje plats och tycker vi ska vara nöjda med hennes framträdande.
 
 
Bilden är från svenska finalen. En annan var där som ni kanske minns!
 
Tycker nog "skäggiga damen" var en av de bästa låtarna, efter Holland och Ukraina.
 
 
 
Skämde inte Europa ut sig då man buade åt de ryska flickorna? Tycker det var väldigt osmakligt gjort.
 
Sedan vann vi över Danmark i hockey. tycker Danmark bjöd upp till dans väldigt bra, ikväll gäller Tjeckien och då får vi se vem som dansar bäst.
 
 
Båten? Återkommer om den  i ett senare inlägg.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: annika

Hm, jag såg inte så mycket av melodifestvalen, däremot så hörde jag en del då tv stod på och jag ägnade mig åt att surfa på nätet...
Släpvagn önskar jag mig emellanåt men det faller bort av sig själv då jag inte har nån dragkrok. Vet inte ens om det går att ha det på min lilla Reanult. Jag lägger ett gammalt duschdraperi i bilen när jag använder den som lastbil...

2014-05-11 @ 13:36:17
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: kalebass

Har det väl börjat regna så har det en tendens att fortsätta ett bra tag. Du kan nog ta det lugnt med båten, bättre, passande tider kommer!

2014-05-11 @ 17:59:33
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Znogge

Bua ut två sjuttonåriga unga flickor känns så där. Men det går politik i allt tyvärr...

Trevlig kväll!

2014-05-11 @ 20:08:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Henrik Olsson

Det går alltid åt mer jord än man tror! Ibland kan det nästan vara smidigare att beställa hem en lastbil med matjord! :P

2014-05-12 @ 02:05:56
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: AnnaKK

Jag har inte hängt med något vidare i Melodifestivalen, men jag hörde faktiskt vinnarlåten i radions direktsändning av finalen. Tyckte inte den var bättre än Sannas, men men. Det talades ju mycket om artisten, och framförallt hens utseende - som jag också har lyckats undgå ända tills nu när jag såg bilden i detta inlägg! Tja...? Fast för min del får folk se ut precis som de vill, så... :-)

Inte heller är jag uppdaterad på hur gårdagkvällens VM-match gick för Sverige, så det måste jag googla så fort jag har skrivit klart denna kommentar! :-)

Håller med dej om att bilsläpar är toppen!! Vi köpte en ny nu när vi skulle börja renoveringen av det gamla huset; En rätt liten släp med kåpa. Den är vår rullande verktygslåda! Det är så mycket stölder överallt, så att lämna kvar dyra verktyg mm på bygget när vi inte är där har aldrig varit aktuellt - och det hade varit otroligt bökigt att ha dem i bilen istället. Även om vi har en combi så hade vi väl fått ta till baksätet också för att få plats med allt...

2014-05-12 @ 07:27:29
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Pernilla

Båten hinns med. Ta det lugnt!
Att plantera häck när det regnat är väl det ultimata? Perfekt ju!
/P

2014-05-12 @ 14:59:30
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Inga M

Det var verkligen motbjudande att höra publiken bua åt de ryska artisterna. De kan inte rå för vilken politik som förs. Sen har jag lite svårt för skäggiga damen, är nog för gammal för att hacka i mig detta med könsrollsupplösning. Det får bli ett projekt för nästa generation. Sanna var bäst tyckte jag oavsett allt annat.

2014-05-12 @ 23:42:57
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Erica

Har inte följt melodifestivalen eller eurovision alls i år, men kul att det gick bra för Sanna! :)

2014-05-13 @ 09:42:27
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Mia

Jag såg inte festivalen...men har inte undgått vem som vann, har t.o.m skrivit ett inlägg om Mellofestivalen... ;-)

Perfekt väder att plantera. Måste vara kalas för nya växter att komma ned i ordentligt genomfuktad jord. Båten... hmmm... något har gått litet snett där, förstår jag. Jag hoppas det löser sig till sist, utan alltför mycket pustande och stånkande.

2014-05-13 @ 14:15:27
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Inger Maryissa

Här har det också regnat hela helgen men idag återvände solen igen
och hoppas den stannar ett tag och med mera värme
Jag har inte tittat på melodifestivalen så mycket de sista åren, då jag tycker det blir lite tradigt med alla deluttagningar innan
och jag tittade mest bara i slutet av den
och ja Sannas sång var fin och hon kom på en bra plats
Och jag såg också damen med skägg ( kommer nu inte ihåg hennes namn )
hon var också mycket bra och en mycket speciell människa.
och det känns skönt med toleransen för att man får vara annorlunda
något som är så viktigt...

2014-05-13 @ 16:05:34
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0