Vad håller vi på med?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Slutade tidigt idag.  Vi ska tydligen jobba över en del dagar i några veckor för att komma ifatt. Ännu en brandkårsutryckning. 
 
Varför är det så betydelsefullt att tillhöra ekorrhjulet för oss allihopa är det något med Martin Luther eller varför ska vi alla jobba tills vi stupar.  Varför kan inte Lotto vinsten infinna sig någon gång? 
 
 S
 
Vi var ute en sväng till stugan och tittades till den under söndagen. såg riktigt härligt ut.
 
 
Ska det bli så här igen?
 
Fast vad vore livet utan drömmar? Samtidigt så ska man vara tacksam över att man har jobb samt att man framför allt är frisk.
 
Har tyvärr i släkten drabbas av en trolig cancer. Trolig cancer. läkarna vet inte vad det är för tumör i lungan . Vadå inte vet?  Efter alla prov så borde de ha ett svar tycker jag. Just nu går vi alla i väntan på ett besked och undrar hur det/vad är. Det är kanske därför man känner sig lite trött och hängig. Det positiva om man får vara lite självisk, så är det skönt att det inte är fru eller barn och jag själv.  Låter kanske egoistiskt.  Fast vi har haft det då frugan fick bröstcancer. Där allt gick bra.
.
 
 
Är det inte bättre att följa allt som sker i livet utan det förbannade ekorrhjulet?
 
 
 
 
Samtidigt behöver vi mat och allt för att kunna göra det och då måste vi kliva i i ekorrhjulet igen.
 
Hoppas komma ut till stugan denna helg då vi var hemma förra helgen, var bara ute en kort sväng under söndagen.
Vi hade svärmor hemma på fika samt att båda flickorna kom hem på besök. Det kändes skönt att se dem igen.
Barnen alltså 😊.
 
 
 
Funderar faktiskt allvarligt på att gå ned i tjänst under nästa år och få måndagarna ledigt. sitter och räknar på om det skulle fungera ekonomisk och hur mycket det betyder för pensionen. vill samtidigt försöka tacka för mig vid 61- 62 år ålder istället för 65 år. Funderar på att återuppta firman vid 60 år, kan alltid vara bra med en extra inkomst då man ska leva på sin pension. Fast vem vet det kanske bara stannar vid en dröm.
 
Måndagen och denna dag har förflutit bra, tycker ändå att livet är helt underbart att leva. För vad vore livet utan bekymmer😭!
Tror att det viktigaste är att leva och njuta av livet just nu. 
 
 
Var är Lotto vinsten någonstans ?
 Ha en fortsatt bra vecka! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: soffie

ja det där med Lottovinsten undrar jag med över!blä hoppas verkligen inte att det kommer mer snö vi har inte haft mycket snö här i Karlstad alls i år så nu behöver det verkligen inte komma,nu vill vi ha vår!

2014-03-18 @ 19:46:01
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Mickis

Du e inte klok ;-) Du kan inte gå i pension så tidigt nä du bör jobba iaf till. 75år fråga herr Reinfelt ;-)

Vad härligt det såg ut i stugan :-) får hoppas vi sett sista snön för i år 👍

Hoppas lottovinsten kommer.
Ha de gott !
Kram

2014-03-19 @ 00:36:55
URL: http://meramickis.blogspot.com
Postat av: al

Åh, vad härligt att för resten av livet bara kan hoppa in och jobba för att man har lust. Dessvärre skrapar jag på sin höjt ett par-tre trisslotter per år, så jag får väl hoppas på en okänd släktings makalöst stora arv =P .

Ja, hoppas att koreografen inte gör ett allt för avancerat solo, så jag inte gör bort mej ...

al

2014-03-19 @ 21:49:39
URL: http://aljohansson.blogg.se
Postat av: Inga M

Det är vettigt att gå ner i tjänst när åldern börjar kännas av. Och att vänja sig av med jobbet för såna som mig. Jag startade med att ta onsdagar ledigt, insåg att jag behövde en vilodag mitt i veckan för att orka hela vägen fram till helg. Det gick bra och nu så jobbar jag 60 % med ledig tisdag - torsdag. Vet varje arbetsdag att jag är ledig dagen därpå, det känns viktigt. Pension gick jag till min bankdam och pratade om så jag tar ut en hel del av den parallellt med jobb och sparar den för att fylla på framöver eftersom jag får mindre med tidigt uttag. Och det dröjer till 81 år innan det blir förlust med det och det bankkontot är tömt. Jag tror på att man ska undvika att ha hög inkomst som gammal pensionär, då försvinner nog lönen i ´hemtjänstbetalning o andra vårdavgifter. Det är bra att gå till sin bankkontakt och resonera igenom hur det slår.

2014-03-19 @ 22:53:18
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Snejky

Jajjemensan, drömmar måste man ha.. Tyvärr är det bara ett fåtal av dem som går att förverkliga..
Nja, det förbenade ekorrhjulet. Jag e inte mycket för det, men tyvärr så måste vi rulla med till en viss del..
Hmmm, ska kanske börja spela lotto eller nåt?
Jo, man lever idag, kanske inte ens lever när man går i pension. Men det är bra att kalkylera utifall om att..
Det är helt overkligt att läkaren kan ge ett sånt svar... Kan de inte hålla tyst tills de vet med bestämdhet. Att gå i ovisshet är verkligen ingen hit......
Kramelikramen..

2014-03-20 @ 13:29:58
URL: http://snejky.webdon.nu/
Postat av: Pernilla

Jag hoppade, för några år sen. Rakt ut utan fallskärm. Jag var utbränd, sönder stressad och olycklig. Idag är jag egen företagare, älskar mitt arbete, sliter ut mina leder och är fattig. Haha!
Jag jobbar aldrig mer än 6 timmar och ser till att ha kvalité i livet. Nej, jag har inte ångrat mej men jag väntar också på vinsten.
Just nu jagar jag kite extra kulor. Jag gjorde som du sa och beställde en resa till min snart 50-årige gubbe. Ja, jag och fjortonåringen ska också med. Du sa ju att man ska TA sig råd.
/P

2014-03-20 @ 20:40:00
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Micke

Ja fan, cancer är ett helvete, ovissheten, har ju haft det i släkten och i bekantskapskretsen, skit :(

Nån frågade mig på kneget vad min fru sysslade med, jag sa att hon har det bästa jobbet i världen, hon är pensionär..och har som huvudsaklig sysselsättning att betjäna mig ;)

Ha en fin helg nu och hoppas det fixar sig.

2014-03-21 @ 21:15:03
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Micke

Ja fan, cancer är ett helvete, ovissheten, har ju haft det i släkten och i bekantskapskretsen, skit :(

Nån frågade mig på kneget vad min fru sysslade med, jag sa att hon har det bästa jobbet i världen, hon är pensionär..och har som huvudsaklig sysselsättning att betjäna mig ;)

Ha en fin helg nu och hoppas det fixar sig.

2014-03-21 @ 21:15:27
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0