Lördagkväll

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sitter just nu och ser på Pluras kök. Dagen har varit toppen med sol och vi har hunnit med att elda en hel del ris. En del kanske tycker att vi borde snart vara klara med att elda ris och mycket riktigt så är vi nästan klara med det som ligger på tomten.  Då man är en kontorsråtta som jag så är det helt underbart att vara ute en hel dag och jobba med kroppen. Det är mitt bidrag till Friskis o svettis, nytta med nöje. När man har fritidshus behöver man inte tillbringa tid på gym då det finns att göra hela helgen här ute.
 
 
Får se om det finns något att se på tv efter detta program eller om det blir sängen.
 
En sak som är för mig fullständigt ologiskt är att man kan "tappa" bort ett helt flygplan i dagens kontrollvärld, det är inget liten sportflygplan vi pratar om. Är det kanske ett bevis på att vi litar för mycket på all teknik idag .. Känns lite som serien Lost tycker jag och tror jag läst det på flera håll i bloggar och media. 
 
Tänk att få 74 procent i lönelyft , låter som ett skämt för de flesta av oss. Fast tyvärr så finns det personer som kan få detta och samtidigt anse att man står på den lilla människans nivå. Förstår inte varför det finns ett förakt mot etablissemanget i Sverige.Vi ska känna stolthet över att kunna ge  sådana förmåner till en del personer. tänk på allt de uträttat för oss som inte har det kunnandet.
 
 
 
 
 
Tyvärr blir det tidig hemgång imorgon då vi har lite att fixa med hemma också. så ikväll gäller det läskeblask.
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag håller med! 74% i lönelyft, ja, då hade jag känt mig ordentligt uppskattad av min ledning. :-)
sv:
Absolut är det så! Helgen är veckans höjdpunkt!!! :-D

2014-03-23 @ 00:18:05
URL: http://loveliferock.blogg.se
Postat av: Inga M

Det här försvunna flygplanet är märkligt. Visst ska det tydligen kunna gå att få ett flygplan att bli helt borta men då ska flera slumpar samverka på ett sätt som är nästan ologiskt. Glad att vi inte flyger blir man en sån gång, fast förnuftet säger att det nog är säkrare än att köra bil på E18
Ha en trevlig söndag, kanske mer riseldning!

2014-03-23 @ 07:58:54
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0