Dax igen! Ny månad!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så kommer man tillbaka till bloggen efter lite behövlig frånvaro. Ibland känns det som om man blir som alla tonåringar med att blogga och läsa i andra bloggar. Samtidigt kan det var kul att känna sig ung då man är 55+.
Jobbat på klämfredagen för att dra in lite skattepengar till er andra som varit lediga! Med andra ord avundsjuk att jag behövde jobba! 
 
Hur gick EU-valet? Tycker trots allt att det gick bra om man jämför med Frankrike. Visst vi fick in 2 stycken ytterlighetspartier, så vi bidrog också till att Europa kommer bli en lekstuga. Om Piratpartiet hade fått lika mycket tv tid som fi så hade de säkert varit kvar istället för att fi kom in. Fast man måste kanske kunna och ha de rätta kontakterna på SVT för att få tv tid där och inte hur många röster man hade förra valet.
 
Det kanske är dags att bryta sig ur lekplats Sverige!
 
 
 
 
 
För ett fritt Östergötland!!
Kanske man kan bli ledare för detta!
Ska man då tillåta att skåningar, västgötar och sörmlänningar lever i ett fritt Östergötland?
Skojar bara , fast lek med tanken att vi skulle bli fria från svenska staten och de partierna som styr där. Detta skulle bli i ett fritt Östergötland.  
 
Hur skulle vi svenskar bete oss om ett av våra landskap vill bryta sig ur den svenska modellen och bli fria! ? Skulle vi som frihetens förespråkare stödja detta?  Lek med tanken om att det finns fullt med flyktingläger vid gränsen mellan Småland och Östergötland. 👹
 
Visst det kommer aldrig hända. Exakt så tänkte man i General Titos Jugoslavien på 70-talet. 
Detta gör att tolerans och demokrati är viktigare än någonsin! 
 
Nog om detta!  
 
 
 
 
Som ni ser så fortsätter skogavverkningen vid stugan. Det kommer bli hur fint som helst och mycket mera öppet runt stugan.
 
Givetvis har vi shoppat lite under denna tid.
 
 
Det blev lite mjölk, smör och kött till att grilla samt lite fisk. Givetvis blev det lite färspotatis i korgen.
 
 
 
Vi har faktiskt varit ifrån stugan och besökt världsmetropolen Västerås under lördagen och söndagen. Det var roligt att återse staden efter alla år då jag jobbade där lite för ca 15 år sedan. Vi var inne i city och gick runt och tittade. visade var jag hade mitt kontor. Sedan blev det en tur till ett köpcentra för storhandling av mat till ungdomarna.
 
 
 
 
Givetvis kom grillen fram och vi grillade lite på kvällen Söndagen har mest bestått av hemfärd och uppladdning inför en ny vecka..
 
 
Natioinaldagen firas givetvis ute vid stugan, då det är något typiskt svenskt att sitta så istället för att stå och vifta med flaggan.  Man inte vill  bli kallad för rasist 😃!
Man kanske skulle vifta med Norges eller EU- flaggan istället! Man även vifta med den danska flaggan då de slog oss i fotboll. 
 
Båten? Den har faktiskt kommit fram under presseningen. Fast det är en bit kvar av resan för att ligga i Östersjön.
 

Nu måste jag ta och fixa disken och stryka lite så man inte blir "mullig mansgris" 😲 !!
Ligga på sofflocket törs man inte göra i dagens samhälle.
Hjälp nu till hemma gubbar annars kommer Gudrun ! 😜
 
 
Ha det bra vid dammsugare och diskmaskiner bröder!
 

 
 Skönt att det bara är några veckor kvar till det vänder och går mot mörkare tider!
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Nej inte skulle jag stödja att Småland blev ett självständigt litet rike. Så små enheter skulle förlora massor, tror jag...

Även om du arbetade i fredags hoppas jag att resten av helgen känts bra... och att kommande kortvecka också blir bra!

2014-06-01 @ 17:59:40
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Micke

Fin bild där den sista...riktigt fint!!

Jo..ett fritt Östergötland...ett fritt Göteborg räcker för mig, men det kommer väl aldrig att ske ;)

Ha en fin afton.

2014-06-01 @ 19:19:32
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Livet på Tallåsen

Men det är ju jättekul att få ta lite del i andras tillvaro.Själv använder jag bloggen mycket som en electronisk dagbok.Det är kul att gå tillbaka lite i tiden och titta på bilder man lagt upp.

2014-06-01 @ 22:10:22
URL: http://livetpatallasen.wordpress.com
Postat av: Inga M

Vilka fina småstadsbilder! Är det Norrköping?

2014-06-02 @ 19:25:31
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Pernilla

Vi ligger nog närmast till hands att bryta oss loss till självständighet, va?
De statliga medlen till färgetrafiken kan vi nog klara oss utan. De är så barnsligt små i alla fall men det skulle nog innebära att turisterna uteblev. Jag lever inte på turister men jag lever på de som lever på turisterna. Flyttar de då blir jag utan kunder. Dumt! Vi stannar i Sverige vi också.
/P

2014-06-02 @ 19:31:15
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Henrik Olsson

Jag är så barnsligt imponerad av alla sådana maskiner som bara kan ta tag i ett träd, såga av det och sen fälla det! :P

2014-06-02 @ 20:57:49
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: soffie

vilket intressant inlägg du har här idag,,,å vilken otroligt vacker bild den sista va, massor av kramar till dej

2014-06-02 @ 21:59:58
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Znogge

Så vackra bilder från din helg.

Visst spelar det stor roll hur mycket uppmärksamhet i ett parti får i media. Men nu är det avgjort och man får läsa in sig inför nästa val!

2014-06-02 @ 22:07:17
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: kalebass

Om landskapen bröt sig ur..? Jo, tänk bara på melodifestivalen. Alla landskapen skulle rösta på grannen... vinst jämt!
Västerås ja. Där gjorde jag delvis lumpen. Vilka minnen. (allt blir så mycket bättre med åren..)

2014-06-03 @ 20:33:30
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Erica

Och där blev jag sugen på grillat och färskpotatis! OCh jag som inte ens är speciellt förtjust i potatis till att börja med... ;p

2014-06-03 @ 21:51:44
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Soffie

Så vackra bilder du visar jag är född i Östergötland i Linköping! Men vi flyttade till Värmland/Karlstad då jag var 8år...
Men dina sista ord om att det vänder håller jag inte med om....

2014-06-07 @ 22:19:12
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0