Nytt år

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nyårsafton innefattade god mat , dryck samt lite tilltugg till whiskyn. Vi var endast 4 personer och det räckte, för nyår känns som en helg där vi verkligen blåst upp innebörden för själva firandet. Hur som helst så är det trevligt att träffas och äta en god bit mat samt ha lite gott dricka till det då det trots allt är nyår.
Idag är den dagen då vi stoppar i oss Trio samt köper Pizza, kan det bero på gårdagen?
 
 
 
 
Kommer få nya arbetsuppgifter på mitt bord under året får se om jag vill hålla på med dessa då de är lite mer av "grottande " karaktär. Man måste prova innan man vet eller hur! det är skönt att man kan välja lite mer nu när man är så pass gammal som jag. slipper vara ja sägare till allt och alla.
 
 
 
Snart kommer vi komma in i oxveckorna, då vi kommer komma på att måndag till fredag 2014 är exakt lika som måndag till fredag år 2013 eller år 1967 var. Stopp där!
 
 
Våren 1967 körde våra föräldrar på vänster sida då de folkomröstat om detta tidigare och svenska folket ville fortsätta köra på vänster sida, fast den tidens regering körde i god ordning över folkviljan. Så hösten 1967 fick man flytta över bilen till hö sida. Detta kallas för demokrati eller staten och kapitalet!
 
 
 Nu till 2014!
 
Som tur är så finns det underhållning fortfarande på söndagskvällarna
 
 
 
 
 
 
 
 
Så håll ut det kommer nytt program på söndag!
 
Nu inväntar vi våren och sommaren så man kan plocka fram grillen och få båten i havet, för Östersjön är som bekant ett hav :-))! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men jag kan ändå tycka att de gjorde rätt, då 1967. Känner några Svens/britter och de har det jobbigt med sin vänster- trafik.
Jag var nu inte med och avgjorde då, 1967 så jag har inget annat att jämföra med. Men sen på hösten, då blev det ordning. För då kom jag!
Östersjön må vara ett hav men vi åker över sjön till fastlandet. Sjöen, om man pratar "bräkigt" eller "flatt" som det kallas. Gör dock inte jag...tror jag?
God fortsättning!
/P

2014-01-01 @ 10:55:14
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Micke

Christer sjögren är ju inte min grej riktigt...!

Själv får jag väl samma arbetsuppgifter som jag haft den förra terminen här, fast man vet ju aldrig, det kan ju ändras ganska snabbt.
Räcker med att "mina" ungar byter skola, sen är jag ute igen på arbetsmarknaden, tror jag.

Men nu får du ta tag i det nya året, det ska jag.

ha de bäst.

2014-01-01 @ 11:06:45
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Lätt som en mysig nyårsafton :)
Av tack för dina ord, det värmer :) gott nytt år i efterskott också :)

2014-01-02 @ 13:38:05
Postat av: Chris

Var jag som skrev kommentaren innan :)

2014-01-02 @ 13:38:41
URL: http://chriisss.blogg.se
Postat av: Snejky

Ja, de e verkligrn gott at inte behöva vara ja sägare. Det är oss unt, tycker jag med..
Ser emellanåt på detta program, om jag kommer ihåg det. Inte så ofta jag kollar på tv....Ibland undrar jag över varför jag ens har en tv..hmmmm?
God fortsättning på det nya året, grabben....

2014-01-03 @ 17:46:37
URL: http://ebba.webdon.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0