Jorden snurrar runt sin egen axel, så gör vi med !

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu när jag varit hemma och arbetat bort förskylningen samt feber så har jag suttit vid datorn och snurrat runt på min egen och andra bloggar. Likt jorden så snurrar våra liv runt en axel. Mycket av det vi skriver om har vi tidigare skrivit om. Om det är fel? Nej absolut inte, för varför ska vi försöka inbilla oss att vi lever ett unikt liv som skiljer sig så mycket från alla andra medelsvensson liv. Visst vi pimpar våra hem och vi köper kläder som vi tror att vi är ensamma om. Fast vilken kedja köper endast in en specifik kudde eller skjorta? 
 
 
 
 
 
 
Det som slår mig är också det att vi alla tillskillnad från 2010 tror att landet med mjölk och honung kommer efter september 2014. Fast kommer det göra det? Såg på ett tv program, 1964 hette det och då vi alla minns hur bra det var förr. Blev man lite skärrad för det var inte bra år 1964.
Fast vi har alla överlevt och tillskillnad från andra delar  i världen så har vi det faktiskt mycket bra. Visst vi får en karensdag vid sjukdom, men har vi verkligen sådan dålig ekonomi att vi inte klarar en dag? 
 
 
Det som fängslar mig mest är de bloggar där de skriver om långvariga sjukdomar på sig eller någon anhörig. Oftast så innehåller dessa bloggar en kampvilja och positiv anda som vi andra saknar. visst kan det förekomma kritik på vår sjukvård i dessa bloggar och om några vet hur sjukvården fungerar eller ej fungerar så borde det vara de som söker vård ofta. Samtidigt så anser jag at alla som jobbar inom vården gör allt vad de kan för att den ska bli så bra som möjligt.
 
 
Var själv till vårdcentralen då jag fått "tryck" i huvudet av förskylningen. fick ta ett blodprov och fick order om att köpa nässpray samt några tabletter, Nässpray får jag alltid då jag besöker en läkare, fick det även då jag gick för att jag inte hörde på ena örat. efter över ett år blev det tillslut hörapparat. Årets besök tog en timme, det gick snabbare med katten då vi var hos veterinären i somras. Man kanske ska bli försäkrad huskatt i nästa liv !
 
Så detta är veckans shopping samt 100 kronor för besöket på vårdcentralen.
 
 
 
 
 
Andra Bloggar som är roliga att läsa är alla ensamstående föräldrar och föräldrar idag. Givetvis om alla ungdomar som gjort det vi endast drömmer om att flytta utomlands. 
 
 
Tack för tipsen angående Mallorca och att få besked om att frugan samt undertecknad inte är de enda som ej besökt ön ännu.
Lite bilder från andra öar! 
 
 
 
Teneriffa 2007
 
 
Key West 2009
 
 
 
 
 
 
 
Gran Canaria 2012, Min jakt på en Hard rock café keps. Stället var nedlagt!
 
 
Ska man se ned på alla outfit och pimpningbloggar då? Varför det, då bloggar måste vara varje individs rätt att få skriva om vad man vill. Så gillar man inte behöver man inte läsa det. Därför behövs inga nedsättande komentarer. Vad är skillnaden på dessa bloggar och alla som handlar om vinter eller sommar och politik? Ingen skillnad i mina ögon, så fortsätt blogga om det ni vill.
 
 
 
Så har tekniken gett oss mer kunskap eller har en fördummat oss, då vi vill att så många som möjligt ska ta del av vårat privatliv typ att FB är en variant på tidningen hänt i veckan som skriver ( vet inte om den finns kvar) om kändisar och deras privatliv. Skulle vi köpa tidningen om det handlat om oss och våra liv?
 
Samtidigt hur mycket kommer vi lämna till eftervärlden av vår historia? Det finns böcker som är hur gamla som helst, idag finns det en tv reklam om att man kan fixa energi förbrukningen genom att lämna in sina gamla VHs filmer så det kan elda med dessa. Alltså kommer vi enbart lämna lite aska till efter världen. Samtidigt hur många har idag en fungerande VHS, samt hur många lämnar in sina filmer för framkallning istället för att spara dem på data. 
 
 
Har äntligen läst denna bok klart!
 
 
 
Den får fyra Ferrari bilar av fem möjliga!
Intressant bok som kanske klargör personen Zlatan lite mer än Aftonbladets hetsjakt på honom.
 
 
 
Givetvis kommer jag köpa och läsa om Lotta Schelin när hon kommer ut med en bok
Hon kommer få fem Crescent cyklar utav fem möjliga av mig:-)) !!
 
 
 
 
Är inte dessa två de största vi har/haft inom svensk fotboll?
 
 
Hur var det Magnus och Brasse sa? Fem myror är fler än fyra elefanter!!
 

Så mitt motto måste förbli att göra det som man själv vill och tror på, så länge det inte skadar någon. 
För vi har levt i grupptryck förut och det var inte bättre.
Skulle det nu vara så att mänskligheten blivit dummare på grund av alla tekniska hjälpmedel, så får vi leva med det.
 
Har under denna period (sjukperioden) och även innan verkligen älskat att snurra runt i era bloggar och läsa om er och era liv .
 
 
 
Tror att jag behöver börja motionera
 
På måndag blir det att jobba igen!
Ska bli skönt att komma igång igen, man blir lite rastlös av att bara gå hemma inom fyra väggar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Christel Kottenliv

Har en hörna hemma som jag är så nöjd med. När jag tittade med noga upptäckte jag att det kan vara ett reklamutskick från Ikea så originell är jag :)))

2014-01-12 @ 09:35:23
URL: http://Kottenliv.blogspot.se
Postat av: Mia

Vad skönt att du snart är kry igen och gör din samhällstjänst, trots någon knasig kommentar du fått här på bloggen!

2014-01-12 @ 10:05:16
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: mickis

IKEA.... alltid trevligt med ett sånt besök :-) Hoppas ni får kul o hittar bra saker när ni ska dit m dottern :-)

Har ni så mycket snö nu? Som är på bild 2?

Bra att du fick hjälp på vct. Tänk bara att du ska spraya utåt i näsan o absolut inte mot nässkiljeväggen m Nasonex. Det kan ge sår...
Svensk sjukvrd är som du skriver bra. Ja iaf i det stora hela... Men de har ofta för hög arbetsbelastning vilket ger ett sämre utfört arbete. Det är ju inte personalens fel men det är de o patienten som drabbas :-(
I övrigt tror jag det handlar mycket om personkemi!

Hoppas du är frisk nog att jobba i morgon :-)
Ha en skön sönda!
Kram

2014-01-12 @ 10:48:33
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Micke

jo..visst upprepar man sig ibland, bloggar är ju ofta något som beskriver ens liv både "nu" och "då" och livet i sig upprepar sig allt som oftast ju...livet på en pinne om man säger så.


Nasonexen där på bilden, har sett att man kan köpa den receptfritt idag, själv har jag den på recept, utan den växer mina polyper till storleken av astronomiska mått.
Man ska ta den minst ett halvår innan man ev tar bort dessa astronomiska bulorna i näsan genom kirurgi, fast jag kör på med denna nässprey istället tror jag, infektionsrisken lär enligt läkare jag pratat med vara enorm.
Men snart får jag nog ge mig ner till sahlgrenska igen här i Göteborg, det var de som skickade hem mig med ett nytt recept förra gången jag var där.

Får se vad de säger nästa gång.

Ha en superb dag nu.

2014-01-12 @ 11:16:47
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Mita

Skönt att du börjar känna dig bättre, men nu läste jag att influensan är på gång samtidigt som vinterkylan kommer. Bacillerna trivs tydligen bättre när det blir kallare...
Ja vintern är här och barnen åker för fullt i pulkabackarna ser man,och det är ju roligt för dom.
Intressant läsning du bjöd på i dag med dina funderingar...
Kram och ha en fin dag**

2014-01-12 @ 12:35:19
URL: http://mitasplace.blogg.se
Postat av: Elin

Klarade mig från huvudvärk idag :)

2014-01-12 @ 13:25:53
URL: http://elandersson.blogg.se
Postat av: Pernilla

Härligt att läsa om dina iakttagelser av livet. Vilken blogg-kategori hamnar jag i? Jag tycker om att skriva och jag mår bra av att fota. Därför bloggar jag. Sen har jag ju skaffat mig bloggvänner runt om som är lagom att umgås med på avstånd. En del är bra på fakta, andra på design. En del är hur roliga som helst andra rent dråpliga. Tips om motion och kläder är aldrig fel så för mej är blandningen det hela resultatet.
Ha en skön söndag, och hoppas du nu orkar med morgondagen.
/P

2014-01-12 @ 14:14:39
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Snejky

Känns bra att du mår bättre, grabben.....
Åhhhh, Key West har jag varit. Älskade det stället. Vi hade bestämt att bara vara däe i några dagar på våran backpackers resa, men....det blev en hel vecka. Jag skulle mer än gärna vilja åka dit igen...
Måste säga att du ger en väldigt härlig läsning i din blogg. Du har verkligen förmågan att fånga mig...
Skulle gärna vilja ha den gåvan lite mera än jag har. På bloggen kanske det inte gör så mycket men på min sida Words, kan det ju vara bra med lite sammanhang. Men jag hoppas att innehållet går fram om vad jag vill ha sagt.Jag seglar gärna ifrån ämnet jag håller på med, lite tokigt men, men..
Har boken i hyllan men har inte läst den ännu...
Håller som bäst på med en favorit...Petter.
Det ju alltid det bästa om man kan göra som man vill.....
Ha en fortsatt härlig söndag..
Kramen

2014-01-12 @ 17:13:21
URL: http://ebba.webdon.nu/
Postat av: Soffie

Skönt att du börjar bli kry igen usch det är jobbigt att va sjuk, vad får man det där forte du hade på bilden är det mot snuva? Hoppas nu du är pigg imorgon å din arbetsdag blir bra, å vad härliga bilder du visar ,kramen

2014-01-12 @ 21:02:34
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Micke

Tänk så många tankar man hinner tänka när man är sjuk?
Kloka tankar har du i alla fall. :-)
sv:
Ja, det blev en bra föreställning, med en sådan publik vi hade så blev det ännu bättre.

Hoppas du får en bra början på veckan! :-)

2014-01-12 @ 22:13:25
URL: http://loveliferock.blogg.se
Postat av: chris

intressant och bra inlägg!

2014-01-13 @ 01:04:08
URL: http://chriisss.blogg.se
Postat av: Inga M

Du får krya på dig! Zlatan-boken är bra på sitt sätt. Den är skriven på det lite korthuggna sätt som han pratar och utan krusiduller, liksom rakt på. Erkänner gärna att jag hoppade över långa stycken där han skriver om själva fotbollen, jag är mer intresserad av hur han växte upp och hur han tänker.

2014-01-13 @ 07:04:14
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: al

Ja, som tur väl blåste det en del samtidigt som snön föll, så det blev inte mer än som ett "dammlager" ute. Minsta plusgrad och det är borta och det får mer än gärna bli en tidig vår i år!

Skönt för dej att du är på bättringsvägen.

al

2014-01-14 @ 13:50:07
URL: http://aljohansson.blogg.se
Postat av: Inga M

Kikar in och önskar en trevlig helg bara!
Ha en trevlig helg! ;-)

2014-01-17 @ 06:42:42
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Erica

Den kampviljan som de som är sjuka har i sina bloggar skulle vi andra behöva så mycket mer av! En klasskompis som bloggar är väldigt sjuk, http://livetsomnjursjuk.webblogg.se, är en av dem! :)

2014-01-18 @ 00:04:49
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Christina

Ojoj,vilket inlägg!
Mycket kloka ord och funderingar där.
Ha en bra vecka och krya på dig!
Christina

2014-01-19 @ 22:31:56
URL: http://livetpatallasen.wordpress.com
Postat av: Christina

Det var jag som var korkad att använda svart textfärg mot svart bakgrund.Inte konstigt ni inte hittade var ni skulle kommentera.

2014-01-21 @ 21:58:02
URL: http://livetpatallasen.blogspot.com
Postat av: annika

Sjukdomstider detta - jag har varit hemma ett par dagar och nog hinner man vända lite tankar alltid. Fast så mycket annat behöver man väl inte göra då heller?
Mallorca har jag aldrig varit på - funderar på det ibland för det ska visst vara helt ok att vandra där.
Hoppas du friskat på dig!

2014-01-28 @ 18:52:38
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: Micke

Hoppas du tillfrisknat från din sjuka och får en riktigt bra helg! :-)

2014-01-31 @ 21:08:35
URL: http://loveliferock.blogg.se
Postat av: jennie

Ja verkligen. Han är för rolig med ;).

2014-02-05 @ 19:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0