Gjort sedan sist samt lite gnäll !

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gjort sedan sist?
 
Givetvis har tiden bestått av arbete samt flytt av äldsta dottern.
Flytten gick fort och bra sedan var det att städa den gamla lägenheten. vi hyrde en liten skåpbil och tog alltihop i denna. Det är mycket smidigare än att hålla på med en släpvagn. städningen gick kanonbra så vi har lämnat den gamla i skick som ny. Den nya lägenheten är hur fin som helst och tjejen som bodde där innan har städat minst lika bra som oss. Det är trevligt när man lämnar ifrån sig en lägenhet välstädad och det känns underbart när man kommer till en välstädad lägenhet. 
 
Denna  helg är vi på besök igen då det ska bli ett  besök hos Kamprad (IKEA). Kommer gå där och försöka så långt som möjligt att se ut som jag trivds, fast jag tror  de vet att det är ett skådespel från denna gubbe. Kan någon förklara varför går alla män omkring med en tom glasartad blick och drar kundvagnen sakta framför sig mot kassalinjen då de är på IKEA? Varför blir inte dessa varuhus förbjudna då de förtrycker oss män med att tvingas vistas i dessa palats?
Fast samtidigt så får man som lycklig äkta man bara försöka att gilla läget!
 
 
 
 
 
 
Förhoppningsvis kommer allt vara klart i stugan under denna månad. Det har tyvärr hänt lite som gjort att hantverkana inte hunnit riktigt klart ännu. Fast tror nog de kommer ordna allt till slut.
Då allt är klart är det bara invänta pensionen och flytta dit, om inte lotto vinsten infinner sig innan dess.
 
 
 
 
 
Har givetvis en hel del att göra på tomten, bland annat så finns det hur mycket som helst som ska  kubbas upp till ved. Vår och sommarjobb kommer jag inte ha brist på i alla fall.
 
 
 
 
 
Känns inget vidare att isen börjar lägga sig nu, då man längtar efter vår och värme.
Nu längtar man ut till stugan och få sätta igång med att göra iordning samt att elda i öppna spisen.
 
 
 
 
 
 
 
Den största tiden har gått åt till att känna att man lever och livet ska levas live så att säga. Inte bakom ett tangentbord, Det har faktiskt varit skönt att enbart haft datorn som ett arbetsredskap. .
 
Samtidigt så kan man har saknat bloggen lite och visst har man gått in lite och "tittat",
Känner att någonstans så blev det lite för mycket av bloggvärlden under min förskylning.
Vi får se hur det kommer se ut i framtiden med bloggandet.
 
 
 
 
 
 
Arbetet har flutit på bra och trivs med mina nya arbetsuppgifter. så jag kommer nog stanna här fram till valet för sedan blir det väl bidraglinjen som segrar :-)) ?
Skämtar bara. Givetvis kommer man fortsätta med att gå till jobbet då man är som alla andra, uppfostrad i den lutherska läran. Så man kommer kämpa på och se till att njuta under helger och semestrar. Vi får hoppas att det kommer lossna med arbetstillfällen för alla som befinner sig mellan två jobb. Jobbet har inneburit en hel del "övertid", fast just nu känns det bara positivt då mina uppgifter ännu är inspirerande och det varit kallt och en massa djävla snö.
 
 
 Lite gnälliga funderingar
 
Har även läst om att utredningen om Arbetsförnedrigen inte blir klar förrän efter valet. Fegt Alliansen, där är definitivt anledningen till att ni kommer hamna i opposition igen.
 
Om järnväger får hundra kronor till underhåll så blir det tydligen 20 kronor som kommer ut på spåret. 80 kronor. hamnar på administrationskostnader. Behövs det skattehöjning eller någon som ser till hur våra skattepengar används? Är det rimligt att statlig administration av en skattehundring kostar 80 kronor?
Så hur mycket måste skatten höjas för att enbart en hundring till att reparera rälsen ska komma fram orörd, Då är det bara administrationen för  järnvägen detta handlar om lägg sedan till allt annat som finansieras av våra skattepenger.  80 procent av det vi betalar in för att få skola, sjukvård etc. går istället till att "gödsla för svinen".
Behövs verkligen en skattehöjning i Sverige?? Varför ska en skattehöjning göra så att pengarna går till det de är avsedda för när det inte gör det idag?
 
Detta är verkligheten trots att det just nu inför valet är tydligen "poppis" att prata om att skatter ska höjas ,men vi vanligs dödliga inte kommer märka något!.Tror vi kommer hamna i en Pomperipossa effekt igen.
Hur ser en skattehöjning ut som inte berör oss vanliga medborgare och hur ser de ovanliga medborgarna ut enligt våra folkvalda? Tyvärr verkar det som om den typiska svenska mentaliteten har infunnit sig i denna fråga. " Det drabbar inte mig "! 
 
Bulgarien får kritik i svensk media om dålig eller ingen flykting politik. Det kommer in 10,000 tusentals över deras gräns.Vi tar emot ca 4,000 per år och kan inte skaffa ordentligt boende för dem, hur skulle vi klara Bulgariens flyktingström? Sedan är det så att vi har en lång tradition av att ta emot flyktingar och folk sprang inte häcken av sig under järnridåns tid för att komma till Bulgarien. Det vi ska göra är att städa upp framför egen dörr innan vi leker världssamvete igen. Varför åker vi inte ned och tömmer Bulgariens flyktingläger och tar hem dem till oss istället för att leka bror duktig!
 
 
 
Allt detta är sådant som man skrev om för ett tag sedan och troligtvis försvunnit ur våra minnen, det är skrämmande hur snabbt vi alla glömmer och inte bryr oss i dagen snabba informations samhälle. Kanske dags att stanna upp för eftertanke innan vi bara fortsätter att trampa på.
 
 
Sedan har forskare kommit på att solen inte har samma aktivitet som förr så vi går mot en ny istid. Miljöpartiet var i helvete är växthusklimatet? Där är en orsak till att ni aldrig kommer finnas i en regering.
 
Varför Sjökvist inte kommer med borde Stalin kunna berätta för honom..
Vem Jimmie Eriksson kan fråga tror jag vi vet allihopa.
 
Så det Sverige behöver är en minoritets regering bestående av Löven och enbart hans gäng.
 
 
 
Kan någon förklara varför det är så svårt att införa samförståndlagen gällande sex? Jag begriper inte var problemet ligger fast jag är en mullig mansgris. Grabbar alvarligt talat, hur kul är det att hoppa på en flicka som inte vill? För tufft är det definitivt inte!! Det är väl lika modigt som att råna en rullstolasbunden.
 
 
Sedan har vi alla idioter till bilister som kör omkring med ett ljus trasigt. Varför bötfäller inte polis dem? 
Då vi har vinter och totalt mörker i detta land så måste man faktiskt kosta på nya lampor till bilen när de går sönder. Har ni inte råd att åka till verkstaden för att byta då om man inte kan byta dem själv på nyare bilar. Då är mitt råd sälj bilen skaffa er busskort istället för ni är en trafikfara samt en skamfläck på våra svenska vägar, eller anser ni att mobilen som ni har i näven under bilkörning räcker som lyse?
 
Stackars SJ klarar inte av att leverera vinst då de får konkurrens.  Är det detta som kallas skyddad verkstad? 
Nu vill man förstaliga underhållningen av järnväger. Min fråga är varför släppte man en gång på detta monopol? Jo, därför att det sköttes så djävla dåligt. Är det dit vi vill igen? 
Varför hela tiden göra om? Ställ krav på dem som ska göra jobbet!!
 
 
 
 
Sedan har vi snöröjningen på vägar eller rättare sagt den totala avsaknaden av snöröjning. Egentligen borde vägverket vara ansvarig för alla olyckor som skett.
 
 
Nog med gnäll!
 

 
 
 
 Givetvis har det blivit en hel del tv tittande, då det snöat och varit kallt.
 
 
 
 
 
 
 
 
Har sett på Plura, vilket är nog ett av de bättre programmen under denna vinter. Mycket lättsamt och trevligt gjort av dessa bägge underbara artister. Undrar om det kommer komma ut någon CD med låtarna de spelat i programmet, för de är toppen tycker jag.Blev väldigt sugen på att bila runt i Frankrike vid Normandie kusten. Fast det får bli någon gång i framtiden.
 
Sedan finns alltid så ska det låta på söndagar
 
 
Visst det kanske är lite pensionärs varning över programmet, fast jag gillar det. Samtidigt håller jag på med att förbereda stugan inför den stora ledighetsperioden, så varför inte förbereda sitt tv tittande också.
 
Tunnelbanan är även en bra serie. Där ser man verkligen hur det är att jobba som vakt. Verkligen ett hästjobb de gör för att vi ska kunna åka säkert.
 
 
Här kommer lite andra program som jag ser på och tycker är bra.
 
 
 
 
Synd att han går över till TV 4.
 
 
 
 
 
 
 
 
Fast det kanske kommer bättre program längre fram. OS börjar snart!
 
Kommer bli skönt att få se på Os på Viasat samt Tv6 och Tv3 och Tv 10. tror att SVT klarare sig då de har visningen av vasaloppet samt SM-slutspelet i bandy. Handboll är annars en sport som vi själva och då endast vi själva tror vi är duktiga i, så satsa på den TV 4 och SVT.
 
 
 
Vi får hoppas att det kommer visas mer från F1 racing nu när vi äntligen har en svensk som kör F1 igen. Lycka till Marcus Ericsson! Premiären kommer ske i Melbourne den 16 mars.
 
Ikväll blir det givetvis att titta Melodifestivalen. Kommer det bli de rätta låtarna till finalen?
 
Har en C4 idag och om lottogudinnan kommer till mig så tror jag det får bli en sådan här C 4 Picasso
 
 
Gillar Citroën, så det kommer bli flera sådana bilar i framtiden.
 
 
 
Snart är det dags för service på bilen då den gått över 4,000 mil på 16 månader. Tur att man tycker om att köra bil.
Får se om jag fixar ljusen på bilen, har annars en mobil som jag kan leka med under färd så den lyser:-))!
 
Kommer göra något lite längre fram som jag aldrig gjort tidigare i mitt liv och trodde inte att jag skulle göra det någon gång. Om jag klarar av det så kommer jag givetvis (kanske) att skriva om det i bloggen.
 
 
Nu är det bara denna månad kvar sedan börjar våren hitta fram till oss!
 
 
 
 Vikten går sakta men säkert nedåt, tror inte det är så stor chans att jag får yrsel på grund av för snabb viktminskning.
 
Ha det så skönt i cyberrymden!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Jösses, måste vara det längsta inlägget du gjort...bra jobbat. :)

Jo, flyttstädning är ju som det är, skittråkigt, så vi har fattat ett heligt beslut jag o frugan, nästa gång anlitar vi städfirma med garanti, våga vägra flyttstäda ;)

Har ju kikat på de där vakterna i tunnelbanan, kan va tuffa gossar det där enligt vad jag hört, en del borde inte få arbeta där sägs det, men vad vet jag, en fördom?

Men ett helvetes jobb de får utföra, människor spottar på dem när de allt som oftast försöker göra ett bra jobb, antar jag då förstås, har väl fördomar jag med och undrar hur de skulle betett sig där ibland om inte kameran var med...men hur som helst, nu är den Lördag...ha en fin sådan.

2014-02-01 @ 13:43:37
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Pernilla

Nu har du verkligen skrivit ikapp. Blogga ska
Man göra för att man vill. Jag gillar att skriva och visa det jag gillar. Därför bloggar jag. Du skriver ofta om dina kloka funderingar med lite politiska aspekter. Det är intressant och jag hoppas du inte lägger av helt.
Må gott, kanonskott!
/P

2014-02-02 @ 10:33:53
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: al

Oh, ja, det gick så bra på alla möjliga tänkbara vis =) !

al

2014-02-02 @ 16:32:18
URL: http://aljohansson.blogg.se
Postat av: Christina

Ojoj,det var mycket tankar och funderingar i detta inlägget.Jag ääääälskar IKEA.Nästan lika mycket som Ullared.Mina två paradis!
Ha det bra!

2014-02-02 @ 20:47:32
URL: http://livetpatallasen.blogspot.com
Postat av: Soffie

Oj vad bra du skriver,,,hos mej, tycker jag alltid hittar nåt sde gånger jag är där på Ikea ,iannatfall hittar jag alltid servetter:) Ha nu en bra ny vecka...

2014-02-02 @ 21:00:06
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Micke

Ett långt och intressant inlägg!
Mycket inom dig under sjukan, som bara bubblar ut när du väl orkar. Gött! :-)
sv:
Ja, vi har överlevt rätt många år utan Mello nu faktiskt. ;-)

2014-02-03 @ 22:36:14
URL: http://loveliferock.blogg.se
Postat av: Mia

Såå många tankar du delar med dig... Kul!

Flytta är ett hästarbete och skönast är när man kan lämna den gamla lägenheten ren och fin.

Apropå politiken, ja vi har ett intressant år framför oss! Återstår att se om alla nuvarande regeringspartier hänger sig kvar eller ej och vilka som får makten.

Tvungen att gå på IKEA, eller hur du nu uttryckte dig... hmm... litet offerkänsla verkar du ha! Det kan jag också ha när jag vistas i affärer, men ibland är man ju bara tvungen, eller hur!?

Ha det gott!

2014-02-04 @ 18:59:30
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Pernilla

Tack för dina stödjande ord!
Visst har du rätt att man näste jämföra årsdag hemma med resa. Absolut! Problemet är ett bröllop. Det krävs, i det närmaste, pengar av oss. Dottern är inte redo för detta, anser vi och det känns bara trist. Vi betalar och borde vara lyckliga. Vi är i stället bittra och tror att det kommer sluta illa. Håll tummarna för att jag har fel!
Sen är vi ju egna företagare båda två. Handlar inte om att prioritera lön utan om att prioritet hur mycket man vill jobba. Ja, du hör. Jag är bitter och sur. Girig? Ja, det är ju MINA pengar!
Haha, skaka av mig som en hund och gå vidare. Bröllopet blir säkert underbart.
Nu har jag också gnällt färdigt.
/P

2014-02-04 @ 22:17:48
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Inga M

Oj det var massor av bloggande på en gång! Men visst är det kul att ha en blogg och väldigt användbart när man är sjuk och inte orkar göra mer än knappa på datorn. Teve är ju inte alltid så upplyftande.

2014-02-05 @ 06:53:05
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Elin- En träningsblogg

Promenader funkar utmärkt det också! :) Och en långsam viktnedgång är oftast mer bestående än om man skulle gå ner jättesnabbt i vikt, så kämpa på! :)

2014-02-05 @ 07:44:07
URL: http://elandersson.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Oj, vilket mega-inlägg! :-D

Men det är ju roligt när det händer lite som man kan skriva om! :-) Själv gick jag i typ ide samtidigt som snön kom, men nu har det ju börjat töa och kännas iallafall lite som vår i luften, så jag ska försöka ta mej i kragen och komma igång med både det ena och det andra igen. Allra viktigast är nog att börja promenera regelbundet igen - känns direkt när man har fuskat med det ett tag. Man är ju stel som en 90-åring när man stapplar upp ur sängen på morgnarna... 8-X

Ha en fin dag!!! :-)

2014-02-05 @ 09:05:50
URL: http://annakk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0