Äntligen helg

 
 
 
 
 
 
Denna vecka har verkligen varit jobbig.  På något sätt har jag upplevt att jag inte varit med i matchen gällande jobbet. Så det är verkligen skönt att det nu blivit helg, så man får ta igen sig och ladda batterierna till nästa vecka och försöka komma ifatt ordentligt.
 
Vi åkte ut till stugan i går kväll så det var mörkt när vi kom ut så det blev lite mat och vin samt tändas en brasa i spisen. sedan blev det lite tv tittande innan sängen kallade på mig.
 
N har jag fixat kaffe och gett vår fyrbente vän mat samt ska nu invänta nyhetsmorgon. sedan blir det att fixa lite ute och förhoppningsvis elda lite av det som är kvar efter träden vi fällde i somras.
 
 
 
Katten har precis ätit och står nu vid dörren och tittar på mig samt gnäller. Konstigt för här ute vid stugan gäller mat sedan ut så fort som möjligt. Konstigt då han är inne katt den mesta delen av sin tid, På något sätt vet han om han är ute är det husse som fixar med maten och här kommer man ut.
 
Ikväll kommer slaget bli mellan schlager och ishockey för jag tror inte matchen är klar innan festivalen börjar.
Ska bli intressant och se vem som vinner. både matchen i tv och i tv-soffan.
 
 
Om allt är klart här ute givetvis är det inte det då killen som lagt in våt tapeten i duschrummet var lika händig som undertecknad. Ibland undrar man varför man betalar för hantverkare.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga M

OS o mello har gått rätt spårlöst förbi här. Tror att mellon är i Karlstad nu, för några av mina elever ska dit. Synd om du är missnöjd med hantverkare som fixat stugan! Du får klaga så justerar de kanske utan kostnad.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Svar: Det är precis vad de håller på med just nu, så det är lugnt. Fast är det inte därför man anlitar fackfolk för att slippa detta?
mhats

2014-02-15 @ 07:41:17
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: jennie

Ja ungar är härliga ;) ja jag funderar på att sova är dem sover middag sen,! :) hoppas du får en kanon dag :) kram

2014-02-15 @ 08:37:11
Postat av: al

Ja, det är bara att bita ihop, men OS varar ju inte i evigheter =) .

Tycker med den är bra, samma med liknande filmer som Cornelis.
Fast jag är så fascinerad över filmade biografier av känt folk eller sanna händelser att jag förbiser själva kvaliteten. Tycker alltid de är bra.

al

2014-02-15 @ 11:57:14
URL: http://aljohansson.blogg.se
Postat av: Tommy

SV: Ja det är mycket skjutande här i Malmö , men känns även som om det lugnat ner sig lite i alla fall,även fast det händer så mycket skit varje dag.

Ha en fin lördag!

2014-02-15 @ 12:24:01
URL: http://tommytott.se
Postat av: mickis

SKÖNT med helg!

Här blir det JAG som vinner kampen & fjärrkontrollen ;-) Det blir såklart schlager!

Hoppas ni får en mysig kväll!
kram

2014-02-15 @ 15:50:32
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: AnnaKK

Trist att våtrumstapeten inte blivit bra - men hantverkaren får väl komma tillbaka och göra om och göra rätt!? Man anlitar ju såna till den sortens jobb av en enda anledning: Att det ska bli ordentligt utfört OCH i enlighet med byggnormens alla regler! >:-I

Dagens OS började lite tradigt ur svensk synvinkel med utkörningarna i damernas Super-G, men sen fixade ju damerna det så himla bra i skidstafetten att man väl nästan kan stå ut med ännu en medioker hockeymatch ikväll... :-D

2014-02-15 @ 17:56:23
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Soffie

Vi hann se nästan hela matchen i hockeyn innan mello, bra låtar idag och tjejen ace gillade vi å dr alban som tyvärr åkte ut,, va roligt för katten att va ute då ni är vid stugan,, bara han kommer tillbaka så han inte går vilse, kramen

2014-02-15 @ 21:38:19
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0