Söndag Förberedelse inför arbetsvecka/överleva till nästa helg!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här är utemöbler, gräsklippare och grill i vinter förvaring hemma vid radhuset.
Klippt bort lite grenar på plommonträdet samt krattat löv och rensat i hängrännor!
Allt detta gjordes medans frugan var iväg på sina åtagande.
 
 
 
 
Sedan ut till stugan. Vilken lördag det blev!
 
 
 
Sedan blev det att tända en brasa i spisen och se på tv samt äta lite grillat !
Grillen kommer inte hamna i vinterförvaring här på ett bra tag!
Hoppas det blir en Weber till våren!
Här ska det vara brikettgrill och inte gasol, det är till för amatörer anser jag!
Tills jag har råd med en sådan!
 
Vi kommer tydligen att fälla träd i grönområdet under höst och vinter, så kanske man får lite bättre utsikt.
Ser verkligen fram emot att vi kommer rensa i grönområdet.
Kanske dags för en motion till förening nummer två.
 
Sedan blir det hemfärd för att försöka ladda batterierna inför måndagen.
Snart dags för sängen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga M

Bestyren inför helgen låter rätt trevliga, om än lite mödosamma. Hela den här sommaren och hösten har ju inspirerat till utearbete på ett sätt som är ovanligt. Det brukar annars kunna vara långa regnperioder som aldrig vill ge sig och man väntar och väntar på den där uppehållsdagen då man äntligen kan komma ut och få nåt gjort. Hoppas detta håller i sig nu.
Ha en bra dag!

2013-10-13 @ 04:56:51
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Tommy

SV: haha, ja särskrivningar kan ställa till det och när jag såg fotot på facebook var jag bara tvungen att "låna" den ;)

2013-10-13 @ 10:36:14
URL: http://tommytott.se
Postat av: Micke

Gasol? Nä fy...öppen eld ska det helst vara så att man kan grilla när bara glöden är kvar..fast briketter går ju bra det med.
Har väl skrivit det förut..men på mitt gamla jobb grillade vi året runt varje onsdag..grilla hör således inte endast till sommaren för mig..det är gott året runt..bara lite kallare på vintern ;)

Men nu får du ha en skön Söndag..ska ha en sådan själv.

2013-10-13 @ 11:56:23
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Det var en fin lördag här också vädermässigt. :-) Men idag är det så grått och trist och skumt så jag får rena rama novembervibbarna. Isch! Borde väl tänka lite på trädgårdsskötsel och vinterförberedelser, men lusten till sånt försvann nog tillsammans med solen!? <:-/

2013-10-13 @ 15:03:16
URL: http://annakk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0