Operation eldning inledd!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu har vi äntligen kommit igång med att elda upp alla grenar från träden vi fällt. Det kommer gå en hel del helger samt några dagar på vår semester för att hinna bli av med allt.
 
Finns det något som är mera rogivande än att elda? Bara stå där stirra in i elden hämta grenar såga upp lägga på i elden se grenhögen krympa.
 
 
 
Tänk om man kunde sätta hantverkarna i elden så de fick lite "eld i baken", samt om man kunde lägga pappershögen  "att göra" som man har på arbetsplatsen där. Det är kanske så hantverkarna gjort med ärendet hos oss, lagt det på en rishög och eldat upp "att göra"!
 

 
 
 
 
 
 
Plocka ihop inför  vintern kommer vi göra senare ute vid stugan då vi inväntar vår kära hantverkare. 
 
 
 
 
Frugan kommer nu arbeta lite med sitt inom rosa bandet, så glöm inte att era små pengar kan göra skillnad inför rosa bandet kampanjen som pågår runt om i landet. mitt tips är att köp bandet från de som står och säljer utanför shoppingcentra, för då går pengarna oftast till en lokal ideell förening istället för att försörja någon generaldirektör/direktör först. Det man undrar över är varför marknadsför sig inte prostatacancerföreningarna lika hårt. Är det så att vi män "skäms" fortfarande över att fått denna sjukdom?
 
 
 
Att jag själv kommer lägga en slant i år igen är nog inget jag behöver förklara för er.
Så hoppa över en vinflaska och skänk pengarna till rosa bandet!
 
Dags för kaffe och God morgon programmet!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: victoria

bloglovinbyte? :)

2013-10-06 @ 12:06:44
URL: http://victoriaaahhh.blogg.se
Postat av: Soffie

Det är så mysigt att elda och skönt då du blir av med allt från träden,,det är så bra med den rosa månaden att cancer uppmärksammas, må så gott

2013-10-06 @ 22:03:11
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Pernilla

Rosa band är inköpta och ett armband hänger runt armleden, nytt för året, så klart.
Jag tror Mustach jakten kommer bli större och större. Vart det leder vet jag inte men det kanske slutar med lös-mustascher på jack-kragen?
Odlar du när det är Mustaschkampen? Jag flrsker men det blir inte fjunigare än att jag själv irriterar mig på det.
/P

2013-10-06 @ 22:42:50
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Mia

I lördags hade vi höststädning i min bostadsrättsförening - riktigt behagligt väder. Mysigt att arbeta tillsammans.

Rosa Band-insamlingen, ja, det ger jag gärna till om jag vet pengarna gör nytta.

2013-10-07 @ 10:35:52
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Inga M

Att elda verkar vara fundamentalt i människans liv och historia! Och en syssla för män kanske?

Rosa rosetten har jag köpt redan och gör det varje år. Den är fin också att bära.

2013-10-08 @ 05:14:06
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Håller med dej om att det är rogivande att elda utomhus sådär - bara man har full koll på lågorna! :-) Något jag blir nervös av på riktigt är när folk tvunget ska bränna ner visset gräs på vårkanten. Jag kan inte tänka mej att det gör ens hälften så stor nytta som de påstår (det nya gräset ska alltså växa bättre sen), och så är ju risken för spridning överhängande. Plus att det nästan alltid finns hus i närheten också...

Jag har inte köpt rosa bandet än, men via en påse morötter från Ica inköpta häromdagen bidrog jag tydligen med en krona eller nåt ändå!? :-)

2013-10-08 @ 09:44:44
URL: http://annakk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0