härlig höst än så länge!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
För att vara oktober månad är vädret toppen för oss pendlare. ska sätta på vinterhjulen denna vecka då jag kör dubbfria vinterdäck på min bil, Frugans har dubbat så där väntar vi en stund till. under hemfärden är detför det mesta lugnt på motorvägen, vilket är skönt.
 
 
Kommer nog inte ut till stugan för sent på lördagen då det är rosa bandet som gäller för frugan. ska fixa lite här hemma under tiden hon är iväg på det.
 
Äntligen har man fått svar på att motionen till föreningen inkommit till styrelsen. Nu får vi se vad de säger om idén.  skickat mail till min arbetsledare angående va projektet ute vid stugan. får se när man får svar. svårt att få tag i honom via telefonen så mailkontakt är det bästa sättet där.
 
 
 
Läser i tidningar att vi får behålla det svenska snuset! Tack så mycket storebror EU !!
Massarbetslöshet, budgetunderskott och flyktingar som drunknar då diskuterar EU det svenska snuset.
Är alla hästar inne i stallet där i Bryssel?
 
Hoppas på jackpotten i lotto imorgon så man kan sluta pendla. tyvärr är jag inte ensam om denna dröm.
 
Jobbet som vanligt ett nödvändigt ont som måste göras för att få in pengar till min och andras försörjning i vårat fosterland.
 
 
 
Ha en bra tisdagkväll!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Ja, jag väntar också på det där "lilla" extra som innebär att jag kan sluta pendla... Men den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge. ;-)
Ja, dessa styrande blir alltid desamma oavsett om de sitter i Bryssel, eller i Stockholm. :-/
sv:
Hahaha
Ja, så lär det säkert bli! :-)

2013-10-08 @ 21:35:46
URL: http://loveliferock.blogg.se
Postat av: Pernilla

Tycker mig läsa en trött bitterhet?
Håller tummarna för "jacken" så du blir glad.
/P

2013-10-08 @ 22:18:20
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Soffie

Ja vilken väst vi har haft efter den underbara sommaren men nu ska det visst komma in busväder med kyla nästa vecka, men du det är väl jag som ska den där jackpotten va? Tänk att kunna ringa till sitt jobb å säga de där orden att jag behöver inte jobba nåt mer ,guu va härligt det skulle vara:)

2013-10-09 @ 22:09:01
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Gubben

Tyvärr får även jag fortsätta pendla, men drömmen lever vidare!

2013-10-10 @ 18:06:13
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Tommy

Sv: Haha, ja dom är goa mina läsare ;)

Förstår att frugan inte var riktigt lika positiv ;)

2013-10-10 @ 20:04:10
URL: http://tommytott.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0