Kill eller tjej idrott ?

Så är vi igång med fotbolls EM i Sverige.

 

Har sett matcherna lite på tv och tycker att Sverige spelar bra. Synd med att Danmarks målvakt var så bra. Spanien är laget som jag tycker imponerat mest så här långt. Riktigt rolig och spännande match mot England inget harvande i mittzon som det blir då männen spelar utan rolig teknisk fotboll.

 

 

Varför är det så att vi tycker mer om idrott där män är de aktiva, då vi inte har samma krav på dem som på kvinnorna. Zlatan o Company skulle vi kissa på oss av glädje bara de kommer till EM o VM. Damerna kräver vi att det ska bli guldmedaljer. Så är det i flera bollidrotter typ basket, där vi troligtvis skulle få hjärtstillestånd om herrarna bara skulle kunna vara i närheten av att kanske kunna få vara med i EM. Damerna då kanske vi kan drömma medalj.  Givetvis är herridrott bättre, eller?

 

 

Kan det vara så unga pojkar idag inte är lika bra som vi var på min tid för då var det inget snack om var den bästa idrotten presterades. Då var män riktiga män. Så grabbar som är aktiva idrottsutövare idag har ni blivit för fjolliga eller är det damerna som blivit bättre?

 

 

Är det så att den gamla sloganen från 80-talet blivit verklighet: ”Kvinnor kan” ??

 

 

 

 

Igår kom sent ut till stugan då vi hade med oss släpvagnen full med grejer, så det blev att köra lite lugnare samt släppa om de som hade lite mer bråttom. Blir att tömma vagnen och fixa lite för att sedan förhoppningsvis kunna lura med damen på en liten båttur. Just nu har katten fått mat o husse kaffe, så alla vakna är nöjda. På tal om fjollig så måste man i min ålder få med frugan för att komma ut på sjön.


Kommentarer
Postat av: Micke

Själv är jag inte så involverad i det där med fotboll...men visst är det så att Herrfotbollen räknas som mer allvar...fattar inte varför..EM är väl ändå ett EM?

Men jag skiter i vilket...orka bry sig liksom ;)

Ja du...man får ta till en del knep om man ska få göra nåt på egen hand utan frugan..fast jag behöver inte det..frugan har sina spel på facebook...så då kan jag smita ut ibland ;)

Ha de bäst nu..det ska banne mig jag :)

2013-07-13 @ 14:12:55
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Mia

En intressant fråga du ställer, tycker även jag som inte sett något av fotbolls-VM. Den frågan är nog värd att fundera och vrida på mer än en gång... ;-)

Kul att åter se dig här på bloggen!

2013-07-13 @ 20:33:40
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Micke

Sport är inte mitt största intresse, men jag håller med dig om snedfördelningen är orättvis. Tjejerna har lyckats mycket bättre och på många fler plan de senaste åren, men får inte hälften av uppmärksamheten mot vad grabbarna får.
sv:
Men då har du snart också nått målet för första halvan av arbetsåret. Gött va? :-)

2013-07-13 @ 23:40:49
URL: http://loveliferock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0