Aj!

 
 

Så har det varit löningshelg. Januari lönen gör egentligen bara en snabb visit i lönekontot. För tyvärr så kostar jul firandet en hel del.

 

Gumman och jag var ute på staden för att se på färg till sovrummet som enligt frugan ”måste” målas om. Detta innebär att vi snart kommer hålla på med detta projekt. Finns det något värre an att sova på en arbetsplats . För så kommer det bli fast man gör det själv och då kallas det för fritidssysselsättning. Det var full fart i alla köpcentrum, fast märkte att de flesta gjorde som oss alltså tittade och värmde sig lite från kylan som var ute. Tack alla köpmän att ni håller värmestugorna öppna för oss under helgerna.

 

 

Annars blev det tvätt av bilen samt att vi provade två Bourgogne viner, som var riktigt goda. Minns tyvärr inte namnet på dem. Priset var humant endast 90 kronor styck.

 

 

Givetvis har man gått och små tryckt på min Dolce Gusto. Har aldrig druckit så mycket kaffe som jag gör just nu. Förhoppningsvis så kommer man lugna sig med detta då nyhetens behag lagt sig.

 

Blir att förbereda sig inför måndagen med att stryka kläder samt slänga sig i duschen. Hoppas att jag klarar mig.


Kommentarer
Postat av: Micke

Kostar ju en del med jul och nyår, en annan orsak till det tomma kontot i slutet av januari beror ju kanske på att man får lönen så tidigt i December.
Det var nån klok fan på nåt teveprogram som sade det..och sägs det på tv så är det ju sant ;)

Hur som helst..tryck ett par ggr till på den där kaffemaskinen och njut. Ha de bra.

2013-01-27 @ 18:58:39
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Gubben

här dricks det kaffe för fullt! Tror kaffe är en utmärkt bantningsdryck:)!!!

2013-01-27 @ 19:20:04
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Snejky

Har tänkt att jag vill prova detta kaffe. Det finns säkert nån affär som har demo på maskinen...
Älskar ju själv kaffe...& här dricks det Zoega...

(men självklart måste det målas om emellanåt...)

Kramen till er....

2013-01-29 @ 00:17:52
URL: http://snejky.se
Postat av: Gubben

vilken himla tur att det är Zoega som är det vanliga kaffet till min"maskin" :)! Fast f..n vad dyrt det blir, så tror att man återgår till bryggkaffe snart och kör denna till helger!

2013-01-29 @ 20:12:13
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0