Man kan söka jobb i Sverige behöver inte åka till Etiopien!

Söndag snart ny arbetsvecka.  Lotto gick som det brukar, så det är bara att förbereda sig för ytterligare en arbetsvecka.  Det man gjort i helgen är mest att skotta snö o skotta snö igen. Det blev ingen resa till Kungliga huvudstaden då man varnat för mycket snö.

 

Det jag gjort är att jag hittat ett arbete som verkar hur intressant som helst. Givetvis sökte jag det och fick svar efter 5 minuter på en söndag om att vill att jag ska kunna komma till dem med kortvarsel för en intervju. Då kom ”ågren” smygande i mitt huvud, vad har du nu gjort dumskalle? Du trivs i det stora hela med ditt nuvarande jobb. Du kanske ska utomland med ditt jobb och har planer på en större investering som kräver banklån, varför då äventyra allt detta genom att söka nytt jobb? Fast vad vore livet utan lite problem som man skapar alldeles själv.  Samtidigt så undrar man över hur det ser ut egentligen på arbetsmarknaden då man får svar på sina ansökningar även på söndagar.

 

Samtidigt får man själv en liten kick av att gubben troligtvis är åtråvärd på arbetsmarknaden, trots att man du tillhör definitivt 56+. Vi får se hur det går med intervju samt hur jag ställer mig till att byta jobb. En viktig faktor kommer definitivt vara lönen samt arbetsförmåner.

 

Vilken tur att Hoffsten kom direkt till Globen igår, känns som om det finns hopp angående svensk schlager.

 

 


Kommentarer
Postat av: paloma

Vad spännande med ett nytt jobb! låg det i Etiopien? eller? hehe...
Höll med på Hoffsten en kanon bra låt på minde lite om Roxy music om du minns dem? hoppas det går bra på interjuven,. kram

2013-02-10 @ 16:19:07
URL: http://www.paloma.bloggplatsen.se
Postat av: Micke

Aldrig fel att se sig om efter annat..vem vet vart detta kan leda?
Lottot sprack här med, blir att pallra sig iväg till jobbet strax...!

Hoffsten ja..hörde aldrig hennes låt..men jag antar att rätt låt vann förstås...ja..förutom bananhelvetet då förstås...!

Ha de fint.

2013-02-11 @ 09:42:39
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0