Lördag snart dax för ljus nr 2

 
 
 
 
 
 
 
Vaknade tidigt i dag, gick upp tittade ut såg att det låg lite vitt på backen. Katten tittade på mig där han låg oh gjorde ingen antydan om att han ville ha mat, så jag gick på toaletten skulle sätta på lite kaffe och tittade samtidigt på klockan  som visade kvart över två! Slutade med kaffet blängde på katten sa till honom om att han kunde väl sagt till om att det fortfarande var natt, gick tillbaks till sägen,
 
Nu sitter jag här med en kopp kaffe istället och tyvärr ligger det vita kvar, fast det är inga mängder som tur är, kanske någon cm med snö och minus tre grader. Det kan även en vingklippt flyttfågel som undertecknad stå ut med. Tror nog att farbror Sven var snäll här på östkusten trots allt.
 
Får se vad denna dag kommer innehålla, kommer nog försöka åka ut till stugan och se om det hänt något under veckan. sedan blir det att städa och kanske ska vi börja med julklapps inköpen. vi kommer även att åka till gravarna och tända upp i lycktorna där.
 
Var själv igår och tittade på en "julklapp" till mig själv då Tele 2 öppnat butik här. Samsung Galaxy S4. Vet inte om det blir en sådan, fast skulle vara roligt med en ny telefon då jag ä en av få idag som har en gammal telefon. det är en sådan med tryckknappar ni vet. tror den börjar att tacka för sina sex år med mig. Den hoppar ur till SOS läge allt som ofta, vilket är irriterande.
 
Snart är det dags för ljus nummer två, under veckan kommer vi kanske gå upp på vinden för att plocka ned plasten som liknar en gran.
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Kör ju Samsung här jag med...ungarna kollar på mitt fodral till telefonen ibland och säger med medlidsam ton: Åh..ingen Iphone.....brukar säga att Samsung 5 är grejen det ;)
Ungar idag är så märkesfixerade...men så är väl hela samhället tycks det.

Snön kom här i torsdags kväll..den där "sven" åkte förbi och lämpade av den utan att stanna...tack o lov för det.

Ha en skön helg nu.

2013-12-07 @ 09:23:25
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag har också en sådan där gammal telefon. Funderar på en Samsung men väntar litet till, och litet till... Får se när det blir. Kanske om ett år... :-)

Kaffe 02:15 - nja. Det var klokt av dig att gästa sängen din några timmar till.

2013-12-07 @ 11:20:00
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Pernilla

Maken har en sådan. Ha, det är väldens som tål vatten va?
Själv röstar jag på IPhone men det är självklart en vana.
/P

2013-12-07 @ 18:02:30
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Soffie

Vad roligt med en ny telefon som julklapp till dej...jag ska med skaffa en ny och då blir det nog en iPhone:) ha en goo kväll

2013-12-07 @ 21:08:55
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Inga M

BRa om du skaffar en Samsung 4s! Jag har en men har fortfarande bara lärt mig att ´ta bilder, ringa och sms:a. Du kan få berätta mer om alla finesser!

2013-12-15 @ 04:19:38
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0