Hänt lite

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Golvet fixat, snart dags för tapetsering! Tror inte att det blir klart till jul, så det blir att fira det i stan i år.
 
Ganska kul när tjejerna kommer hem full rulle med mat och skjutsa för de ska ut och träffa kompisar. så det har varit en helg som var som när de var tonåringar och skulle iväg på massa jippon. tur att gubben är "tränad" och förberedd inför sådana helger :-))!
 
 
 
 
Gjort hittills under helgen är att skjutsa åkt till landet samt kostat på en tvätt på bilen, som var hur skitig som helst. nu står den i garaget nytvättad och fin. ska försöka se adventkalendern då barnen Hedenhös var en tidning som jag tyckte om som barn. Den fanns som en stor serietidning eller bok som typ Tin Tin.  
 
 
Såg på så mycket bättre och Agnes är faktiskt en av alla dessa Idol vinnare som verkligen är en vinnare! Suvären tjej som verkligen bjöd på sig själv. Hon är en världsartist! 
 
 
Senare idag blir det en tripp till svärmor för adventkaffe. Sedan ska man givetvis köra tjejer och pojkvänner till tågstationen.
 
 
 
 
Ha en skön 1:a Advent för snart börjar stressen inför 5 minuters paketupptagning vid granen. Egentligen, vad är det vi håller på med inför denna helg? Sånt stressande och farande för dessa minuter! kommer säkert att ändra inställning då man får barnbarn, fast just nu kan jag och tänker gnälla över denna helg! det som verkligen är skönt med julen är att det blir mycket god mat. Älskar julskinka! Lutfisk och dopp i gryta får vara för mig. Skinka, revbensspjäll och sill räcker samt givetvis köttbullar och julkorv. Kan bli en liten till maten samt lite glögg efter maten.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Här blir ingen stress alls...jag o frugan brukar ta det lugnt på Julafton...i år åker hon dessutom iväg och en annan blir sittande själv för att i lugn och ro njuta av all maten med "tillbehör" och alla julprogram.

Ser verkligen fram mot detta :)

Ha en skön första advent.


SV: Den är "färdigputtrad" när den kommer över tröskeln ;)

2013-12-01 @ 08:28:38
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Faktiskt kände jag mer mer stressad sista veckan av november än vad jag gör idag, trots att väl är NU som det stora "jul-racet" bör inledas... Phu!

Men jag tänker inte göra så stor grej av julen i år. Plockade fram så lite adventspynt som möjligt igår, och när det kommer till julpyntet ska jag göra vad jag kan för att låta det stanna kvar i sin låda i källaren. :-) Det var roligare med julen när barnen var små, tycker jag. Fast samtidigt är det skönt att julklappshysterin som rådde då är passerad.

Utflyttade barn som kommer hem och hälsar på låter både jättekul och jätteintensivt!! :-) Vår dotter har ju bara flyttat nån mil härifrån, så hon kommer aldrig hem för att sova över eller så. Och sonen bor kvar hemma, fast för tillfället är han nästan jämt hos sin nya tjej. :-)

Ha en jättefin första advent!!

2013-12-01 @ 08:53:22
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: aina [fotoblogg]

Sv; Var i Jordanien förra veckan och nej, vi märkte inte av oroligheterna :)

2013-12-01 @ 15:29:08
URL: http://ainaphoto.blogg.se
Postat av: Tommy

SV: Haha, så sant så!

Vi har haft katt och hon rev sönder våran nya soffa första dagen. Inte så uppskattat!

Både för och nackdelar med dessa djur.
Ha en fortsatt trevlig första advent.

2013-12-01 @ 18:29:53
URL: http://tommytott.se
Postat av: chris

agnes är sjukt duktig!

2013-12-01 @ 23:07:51
URL: http://chriisss.blogg.se
Postat av: Pernilla

Julkalendern missade jag. Hedenhös är faktiskt inget jag såg, läste som liten. För visst var det en tecknad variant på tv:n?

Ha en härlig vecka och hoppas det är fruset så bilen håller sig ren.
/P

2013-12-02 @ 08:47:09
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Micke

Ja Hedenhösarna gillade jag också som barn. :-)¨
sv:
Tack! :-)
Ja, det gick riktigt bra och det känns härligt! :-)

2013-12-02 @ 23:40:05
URL: http://loveliferock.blogg.se
Postat av: Inga M

Synd att ni inte kan fira jul i stugan, den hinner tydligen inte bli färdig.

Ska bli spännande att höra vad du tycker om Hedenhösarna. Jag gillade att läsa om dem som barn men vet inte hur de står sig numera. Och detta med rasism har ju diskuterats.

2013-12-03 @ 07:52:01
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0