Inga 237 miljoner till mig inte!

Så sitter man med en kopp kaffe tv apparaten är påslagen, tänt en eld i öppna spisen släppt ut katten, fruga sover fortfarande. Denna stund på lördagsmorgonen ute vid stugan överträffar hela veckans stress. Idag blir det att i första hand få igång sommarvattnet, Hoppas det blir sista säsongen med enbart sommarvatten.

 

 

Läste en artikel om att nätverka som egen företagare och min egen upplevelse med detta både som företagare och arbetslös är att det blir som företagare en klubb för inbördes beundran samt som arbetslös dunkar i ryggen ”att det fixar sig”, synd att man inte kunde gå till banken som arbetslös och dunka bankdirektören i ryggen och sagt ”det ordnar sig”.

 

 

 Veckan har förflutit som vanligt med att jobba, komma hem fixa lite samt somna framför tv apparaten. Fast ändå känns det mer hoppfullt nu när det är snöfritt samt ljust på morgonen samt kvällen. Har fortfarande inte hänt något på släpvagnsfronten. En sak till tyvärr är jag inte mannen i 50års åldern med 237 miljoner i fickan. Så jag åker till jobbet på måndag.


Kommentarer
Postat av: Micke

Jo..vaknade prick sex i morse..solen sken in och det var lika bra att gå upp...de där stunderna är härliga..frugan sover vidare där..katterna kommer upp i mitt knä där jag sitter med en kopp kaffe och kikar ut på omgivningen genom fönstret...gott är det.

Nätverkande har aldrig fungerat för mig..många sådana där dunkar har man fått i ryggen genom åren...en kille ville ju ha mig till sin arbetsplats förstås..men det var inte hans chefer intresserade av..de ville bara ha unga människor med massor av bidrag från Staten...nä--nätverkande är nog mer för de högt uppsatta i samhället...känner jag på nåt vis :(

Men hur som helst..ha en skön Lördag.

2013-04-27 @ 09:55:31
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Christina

Tänk om man vunnit 237 miljoner.Tydligen så är han en vanli knegare och ska jobba på som vanligt.Tar nog en stund att fatta att man är mångmiljonär och ALDRIG behöver lyfta ett handtag till.
Ha en bra helg!

2013-04-27 @ 11:47:36
URL: http://livatpatallasen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0