20120122

Vaknade tidigt idag ser att det kommit lite nysnö. Inget som behöver skottas, då det är plusgrader igen. 



Ser på datorn att det är den 22 januari, vilket betyder att snart är den definitiva ”gubben frost” månaden snart över. Lutar mig bakåt i stolen greppar muggen med nybryggt kaffe, tar en klunk och tänker ”vilken härlig vinter der varit denna vinter”, till dagens datum kanske är bäst att tillägga.



Inköpte till denna vinter ett nytt fågelbord, som verkligen varit till våra bevingade vänners glädje. Fast herregud var de knaprar isig. Är nu denna vinter inner på tredje påsen. Det är roligt att sitta vid fönstret och titta på dem då alla småfåglar far fram och tillbaka under fågelbordet har skator placerat sig. Tycker att skatorna är ganska smarta här då de begriper att de små har ett sådant taskigt bordsskick att de kommer skvätta hejdlöst omkring sig. Så varför sitta o balansera på ett gungande fågelbord då det hele tiden ramlar ned på marken.

 


Kommentarer
Postat av: Gubben

Tänk så fel det blev!



Efter inlägget kom snön, har just nu varit ute o skottat!

2012-01-22 @ 12:15:57
URL: http://mhats.blogg.se/
Postat av: Micke

Tur man har en fastighetsägare som står för det där med skottning...fast...jag saknar tiden i radhus när man fick skotta själv.

Jag är nog sjuk...men jag tyckte det var mysigt ;)



Ha de bäst Mhats.

2012-01-22 @ 15:26:57
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0