Dax för gran!

Lördag ledig och vaknar 06,30 hur pigg som helst! Somna inte framför tv,n igår så där finns ingen ursäkt. Tog mina 2 glas vin som är brukligt för fredagsmyset inget fel där heller. Så nu sitter man här och väntar på frugan med en kopp kaffe, samt väntar på nyhetsmorgon. Tittat över tidningarna på nätet och allt verkar vara normalt för journalisterna. lite mord, lite sexskandaler, lite oroligheter ute i världen samt hur många hemma hos reportage som möjligt.

 

Vad kommer hända i helgen? Troligtvis blir det en sista shopping tur samt leta fram plastgranen för pyntning. Frugan kommer i vanlig ordning ”gnälla” över att det är mera ”levande” med en riktig gran.

Det jag ser, så ser jag en gran som barrar. Måste efter julen släpa ut en brun pinne då alla barr hamnat på golvet, dessa barr kommer sedan att finnas överallt i huset i minst sex månader. Anser att plastgranen måste vara en av världen sju underverk. Barr fri återanvänds i minst 10 år alltid grön behöver ej vatten. Så länge leve plastgranen!






Sitter och funderar på vad man egentligen önskar sig i julklapp, ska jag vara helt ärlig så vet jag inte något som jag verkligen önskar mig. Visst finns det drömmar, men dessa kan inte önska sig (kostar för mycket), så det får bli en jul med överraskningar i år.


Kommentarer
Postat av: Micke

Plastgran regerar ;)



God jul på dig...!

2011-12-17 @ 09:50:41
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0