familjefäder.

Varför blir alltid vi fäder blåsta?

 

Har en egen bil där jag gjort som så att jag har däcken inlämnade och får skiftning till vinter/sommar däck på priset för förvaringen av dessa.

 

Vad händer!

Mina döttrar skaffar sig bilar som det givetvis måste skiftas däck på och dessa däck ska samtidigt förvaras. Tror ni att de gör som farsgubben? Nej, varför ska de göra det när de har en gratis arbetskraft som fixar detta åt dem och samtidigt fått 8 däck att vinterförvara i garaget!




Vilken tur att jag betalar över 1000:- för att slippa göra detta skit jobb på min egen bil.

Så nu ser det ut som så att jag leker direktör på min bil, samt blir mekaniker på döttrarnas bilar. Då jag ligger där och svär över hjulbultarna så kan jag inte sluta fundera på hur gick detta till? Det är inte mina bilar, samt varför står bensinmätaren på reserven varje gång jag sätter mig i bilarna och ska åka iväg för att göra det arbete som jag bevisligen betalar 1000:- för att slippa.

Så dessa damer får hjulbyte samt vinterförvaring plus påfyllning av drivmedel.

Vad får jag?

Ett telefonsamtal om ” är du klar med bilen farsan?”

 

Efter man gjort detta går man in, sätter på tv, n och får se ett diskussionsprogram om att männen inte tar ansvar för hushållssysslor i hemmet. Hur f... ska vi hinna det när vi ligger på garageinfarter och håller på med hjulbyte osv.

 

Dags att fortsätta med hjulbytet.

VISST ÄR DET SYND OM DE SVENSKA MÄNNEN!


Kommentarer
Postat av: djustd

Kikar in o tänkte att jag kanske ska skriva nåt då oxå. Ha en fin dag, kram! =)

2010-10-19 @ 13:44:08
URL: http://djustd.blogg.se/
Postat av: Micke

Instämmer till fullo...!!

2010-10-24 @ 19:12:02
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0