Snart är det påsk



Sitter och planerar inför påskhelgen som snart kommer och det betyder lite ledighet.

 

Kommer givetvis att åka till stugan och fixa lite, sedan blir det att försöka komma ifatt hemma i staden med.

Ska bli skönt att komma ut till stugan och börja elda samt rensa på tomten.

Hoppas bara att snön är borta helt och hållet!

 

Just nu känns det som om den återkommande vår trötthet har smugit sig på mig, för jag har svårt att koncentrera mig med att ringa kunder. Detta betyder att inflödet av pengar stannar upp. Jag får rycka upp mig efter påsk firandet!

 

Idag har jag gjort lite kundbesök samt faktiskt kostat på bilen en tvätt. Herregud vad fin den blev. Tyvärr så har denna förbannade vinter gjort så att kylaren börjat läcka någonstans. Jakten på läckaget kommer att fortsätta.

 

Ska åka iväg till cykelreparatören med en cykel för lite vår service.

Varför gör jag inte det själv? Hatar att hålla på med cyklar och får aldrig riktigt till det med växlarna efter det jag tagit bort däcket.

Så finns det kunniga cykelreparatörer, ska man utnyttja dessa. Varför inte införa ett CYK-avdrag. Det finns både RUT o ROT. Vilken idé jag kom på för miljöpartiet!

 

Helst av allt skulle jag vilja byta bil, fast det är det där med pengar som sagt vad.

Tror inte man ska sätta sig i allt för stora skulder nu när man inte vet hur hösten kommer bli i vårt kära fosterland. Så mina vänner titta över er ekonomi och se om ni inte kan påbörja eller höja ert sparande inför framtiden. Min uppfattning är hur det än blir i höst så kommer vi vanliga medborgare bli tvungna att stå för en större del av finansieringen över vårt privata liv.

 

Samtidigt så tror jag det blir bra med ett större eget ansvar och att vi alla kommer förstå att visst är det roligt med stor lön, fast det finns andra saker här i livet som är viktigare. Fast visst skulle det ha varit roligt att få vara han som vann 214 miljoner. Alla man pratat med tycker att det är för mycket i vinst, man borde dela upp pengarna istället. Handen på hjärtat mina vänner, om någon av oss vann denna summa skulle vi överhuvud taget komma på idén med att dela som summan med någon förutom familjen?

Svar NEJ!

Givetvis skulle vi sätta oss ned i ett hörn med hjärtklappning för att sedan fundera över, vad gör jag nu. Tror inte vi skulle springa iväg och köpa upp pengarna på saker och resor. Vi skulle troligtvis bli väldigt snåla och försöka få pengarna att växa.

Så det är bara att gratta vinnaren samt fortsätta drömma.

 

Nu väntar kaffet för att sedan fixa ordning på alla papper på det som i firman under mars månad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag hoppas verkligen de... Dock ser de inte alltför ljust ut, då jag sökt aktivt sen i augusti =/

Men men, efter regn kommer sol sägs det :D



Vad mysigt det lät o åka till stugan! Ja vill att all snö ska försvinna nu så man kna börja plantera ute i växthuset :D



Glad påsk på dig!

2010-04-01 @ 19:34:46
URL: http://bitchens.blogg.se/
Postat av: Micke

Glad påsk på dig själv!



214 millar ja, satan i gatan va gott det hade varit..men en annan får vara nöjd med att man BARA gick tretusen back på skatten föregående år!



Fast på Lördag är det min tur att vinna!



Ha de bäst!

2010-04-02 @ 11:05:44
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0