Sol- Fredag= Grilltime

Äntligen fredag.

Fram med grill, kol, tändvätska samt en kyld öl. Tänd grillen skjut fram stolen intill grillen öppna ölburken och hör ljudet pssssss som uppstår vid öppningen. Ta en klunk o njut av fågelkvitter, solsken ljumma vindar. Hämta köttet samtidigt införskaffas en öl till. Börja med att lyssna efter psssss ljudet igen. Lägg på köttet ta en klunk av ölen, lägg på locket gå in och öppna vinflaskan för luftning, ta gärna och prova lite så det inte är defekt. Detta imponerar på er kära som står i köket och fixar sås o potatis. Ge henne en kram och häll upp lite vin med. Ta med en öl till ut till grillen. Skulle det bli diskussion, så är den till för att släcka elden med om det skulle börja brinna. Allt lugnt vid grillen!

Öppna ölen. Nu mina vänner trivs vi med livet och ler så där som man gör en fredagskväll!  


Kommentarer
Postat av: Aurum

Vilken snygg klocka du hade här! (jag blev inspirerad)

Lycka till med grillningen! =)

2009-05-15 @ 15:14:30
URL: http://aurum.blogg.se/
Postat av: Pia

Åh, det låter ungefär som vi har tänkt oss helgen. Men grilla blir det nog först i morgon..

Sv: Tänkte inte på att två stycken har jobb pga av alla Teliabrev!!! Vilken klok man du är!! ;o)

Ha en riktigt skön och avkopplande helg!

2009-05-15 @ 16:02:06
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Maria

Vi kommer nog också grilla i kväll. Det är ju det bästa man kan göra på sommaren. :-)



sv: Mm, jag vet att det inte var det smartaste att gapa efter honom. Min man var rätt förbannad att jag gjorde det. Man vet ju aldrig vad det är för typ man gapar på.



Ha en underbar helg!

2009-05-15 @ 16:55:51
URL: http://desertchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0