VÅR!

Vår i luften!

Visst märks det att vi sakta men säkert närmar oss våren.
Helt plötsligt har kvällarna blivit ljusare o man kan känna våren i luften.

När man genomlidigt November, December samt Januari så känns det genast mycket bättre och man märker att livet börjar så sakta återvända till våra breddgrader.
Snart kommer vi se alla vårblommor, för att sedan höra de enda förnuftiga invånarna i detta land. Flyttfåglarna som kommer hem för att leva här under den korta tid som går att leva.  

Genast kommer vi övervintrare att kravla ut ur våra hålor för att leta fram trädgårdsmöbler, grillar och gräsklippare.
Helt plötsligt så kommer vi ha fullt upp med en massa uteaktiviteter, vilket det också går att göra utan förfrysa sig.


Så håll ut under februari månad sen kommer det infinna sig stunder som är värda namnet livslust!


Kommentarer
Postat av: Trasdocka

Eftersom jag inte har slutat röka, utan bara försöker dra ner på rökandet just nu så är jag inte riktigt där än. Jag skulle tyvärr tycka det var hur gott som helst med ett bloss. :-(

2009-02-01 @ 17:17:28
URL: http://www.metrobloggen.se/trasdocka
Postat av: virpi

Gud vad skönt!I hate vintern.Löööv vår o sommar.

//Virpi

2009-02-02 @ 18:47:22
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Anna

Vår?

Vilken planet bor du på? Jag har -10 och vattnet har som vanligt frusit i stallet som det gör mitt i vintern. Nog märker man av att det är ljusare men vårkänslor?!??

Jag gillar förvisso vintern och tycker februari är en härlig tid när det finns lite snö, är lite kallt och börjar bli ljust. Står gärna ut med att vattnet fryser då!

Anna

2009-02-03 @ 10:19:38
URL: http://enannassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0