4/12-2009

Snart färdigjobbat för den här veckan, förutom att det blir firmafest ikväll fast det går väl knappast under benämningen arbete!

 

Sitter och slö surfar på expressen o aftonbladet hemsidor, där man kan läsa de viktigaste nyheterna som hänt i världen och Sverige.

 

Tiger o Elin verkar vara det som just nu slår allt i Sverige! Tänk själva hur viktigt det är för oss att få reda på att han vänsterprasslar o hon blir vansinnig. Självklart är det mycket viktigare än att cancersjuka måste säga upp sina halvtidsjobb för att stå till arbetsmarknadens förfogande till heltid. Visst är det skönt att de statliga inrättningarna tolkar våra lagar utan den minsta omtanke om individen. Var det inte så Gestapo arbetade i 30-talets Tyskland?

 

Fast visst är det viktigare med Tiger och framför allt fru Ankas Julkalender!

Så nu tycker jag att vi alla ska känna en stor stolthet över våra toppen utbildade journalister runt om i landet!

Tidningarna börjar bli ett större problem än lite dåliga tv program. Grattis massmedia!

Så visst finns det hopp för Sverige!

 


Kommentarer
Postat av: Håcke

Jag avläser en viss ironi i din kommentar på mitt blogginlägg - och det är ok.



Jag tycker att du ska döpa om din blogg till "Särskrivet". Det passar dig liksom...



/journalisten

2009-12-04 @ 13:01:45
URL: http://merasport.blogg.se/
Postat av: Gubben

Ironi? Dagens verklighet!!

2009-12-06 @ 19:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0