2009=2010

Nu är man trött på detta gråtrista väder som vi nu haft sedan slutet på oktober.

Längtar visserligen inte efter snö i kyla, utan sol!

Visst några minusgrader med lite snö kan vara trevligt. Så man känner att vi har vinter.

 

Nu börjar vi närma oss slutet på år 2009. Vad hände eller vad var det som vi inte gjorde.

Själv så var jag över till USA, starta egen firma och har ett extra jobb. Så för min del så kan det kännas som om 2009 var ett händelserikt år.

USA var en positiv överraskning som betyder att jag kan tänka mig åka dit igen.

Tror vi svenskar har en ganska trångsynt föreställning om USA och dess invånare. Min upplevelse var att de var mycket trevliga och kunniga.

Visst finns det en del som lever som vi ser i de svenska reportagen, fast majoriteten tror jag har det och är väldigt lika oss.

 



Firman kunde gå bättre, så den får hamna under önskningar för år 2010. Mitt extra jobb är kanon kul, med lite arbetskamrater igen. Samtidigt så värdesätter man sin fritid mer när man är på banan igen. Att kunna bestämma arbetstiden själv är rent himmelskt! Samtidigt så vore det inte helt fel med en tips vinst under 2010. Jag menar det att ska vi drömma, så är det väl lika bra att drömma rejält. Tror och hoppas att vi kan få ett bra 2010 allihop med en bättre framtidstro än vad kanske 2009 gav.

 

 Det stora problemet som nu återstår är om man ska se på Kalle Anka eller Anna Anka klocka 15.00 på julafton!!

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Micke

Tipsvinst hade ju suttit som en smäck...ja jösses, hoppas hoppas!

Ha de bäst.!

2009-12-11 @ 20:03:42
URL: http://beckfjall1.blogg.se/
Postat av: Maria

Du har helt rätt om att majoriteten av Amerikanarna lever som Svenskarna gör. Jag får ofta kommentarer om att "WOW vad häftigt att du bor i USA!!!" SOm om jag lever ett jätte glamoröst liv här eller nåt. :-D Men vet du, vi storhandlar, glor på teve, går ut med hunden och jobbar som vilekn Svensson som helst. Haha!

Kul att du hade en trevlig resa hit i alla fall. Hojta om du svänger förbi Nevada nån gång. :-)



Och du, jag hoppas också på en tipsvinst 2010. :-)

2009-12-13 @ 17:05:17
URL: http://desertchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0