En vanlig helg!

Eftersom jag fått fixat maten själv denna helg så gick jag givetvis till allas favorit hamburger ställe.



Visst smakade det bra och allt var bra, men något som jag tänkte på när jag satt där och åt tillsammans med alla barnfamiljer var hur orkade man med allt när man var småbarns familj!


Griniga ungar som får fel leksak i happy mealen. Frun eller mannen som är märkbart irriterad över att ungen skriker samt att pengarna bara rinner iväg.

Sen sitter de alla ner och skrikgråten har tystnat. VAD HÄNDER DÅ?


Kissnödig och jag menar kissnödig. Allt måste lösas på en sekund annars kommer det i byxan.

Givetvis är det kö på toaletten av likasinnade barn med föräldrar.

Då börjar gråtandet och skrikandet om.


Jag avslutar min måltid och går därifrån leende samt känner att det är skönt med att denna fas i livet är avklarat. Så kära småbarns föräldrar håll ut det finns ett slut, fast det är ungefär 15 till 20 år bort!


TREVLIG SOMMAR OCH SEMESTER MED ERA BARN!

Kommentarer
Postat av: Ann

Hahahaha så sant!

2008-06-16 @ 07:50:02
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Anna

Skönt att höra att det finns ett slut...

med mina barn som är 11, 7 och 3,5 så känner jag igen det där med kissnödig mer än jag vill erkänna!

Hoppas ni hade en härlig midsommar - det hadde jag och jag känner inte igen mig i ett barnen kommer i skymundan och nubben kommer först. Jag "nubbar" men vi firar 4 generationer tillsamman så det "kryllar" av alla åldrar och alla trivs!

Må gott!

Anna

2008-06-22 @ 18:47:29
URL: http://enannassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0