Vecka 7

Veckan som gått!




Så har det gått ytterligare en vecka på år 2008.

Vad har egentligen hänt?



Inte ett smack, fast det är kanske det som är skönt när veckorna rullar på utan några stora förändringar.

Måndagen så var det ett underbart väder i denna del av vårt kära fosterland. Som ni sett så blev det lite fotografier från gubben, då jag riktigt njöt under min promenad i solskenet.

Kostade även på bilen en ordentlig tvätt så den vart som ny. Så nu behöver jag inte fundera på att byta bil på ett tag. Har o andra sidan inte råd för denna utgift!


 

Tisdagen blev att pyssla lite i hemmet o samtidigt försöka komma ut i friska luften, vilket är mycket hälsosamt.


På onsdagen lämnade jag in min kära bil på service och då kostnaden blev 4500:-.Samt att jag fick med mig en lista på saker som behöver åtgärdas! Bland annat byta ljuddämpare. Kul utgift!!
Då så infann sig tanken på att byta bil igen. Fast fortfarande så saknas detta som kallas pengar. Man kan gå och drömma samt fundera på att byta bil, men alltid så infinner sig den hårda och trista verkligheten, Pengar!! 
Det positiva är att solen lyser så det blev en längre promenad för att hämta ut bilen.

365938-94

Torsdagen blev det lite kursverksamhet vilket var intressant och givande. Sedan följdes det av ett  frisklufts intag. Detta gjordes genom att jag förflyttade mig utanför husets fyra väggar samt rörde på benen och andades samtidigt.

 

Nu har det äntligen blivit fredag med tillhörande aktiviteter för oss alla medborgare i detta samhälle. Tror ni förstår vad jag menar, om inte så strunta i det.

 

Nu är det bara att sitta still i båten och invänta en ny måndag med troligtvis samma överraskningar och bekymmer som den veckan som lämnat oss.

Fast håll ut mina vänner snart kan man följa hur växtriket börjar knoppas för att sedan slå ut i all sin prakt.

Så förbered er med att titta över om era utemöbler är okej, de kanske behöver oljas eller kanske rent av att slängas för att konsumera en ny modern möbelgrupp.

Har vi alla lökar satta inför denna händelserika period under vårat år som vi nu alla inväntar med en inspiration som alltid återkommer vid denna tidpunkt.


 

Snart mina vänner så kan vi även börja planera för årets höjdpunkt! Båten ska göras i ordning samt sjösättas. Detta är med ett stort och slitsamt arbete som väntar på oss innan vi kan skumpa omkring på böljan blå i solskenet, med sönderbrända axlar som följd eftersom vi varje år glömmer bort att inhandla och smörja in oss med solkräm.

Visst ja det höll jag på att glömma.
Det är fredag!
skål ta me f......
365938-114

Men innan måndag så kommer det vi alla gått och väntat på!!! 

365938-111


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0