Februari

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Då har man blivit 60 år. Firandet var lugnt med släkt och vänner, inget stort kalas utan lugnt och stilla,då läget för min bror är oförändrat.
 
Vi var ute vid stugan och vi har fått för oss för att bygga ut med ca 25- 30 kvadratmeter. Kostnaden blir ca 600 000 kronor. Med indraget vatten och toalett.
 
Mycket pengar, men lika bra att göra det innan barnbarnet kommer och sedan har vi fått ytterligare en glad liten kille som bonus barnbarn, så visst behövs det lite mer boyta.  Vi kommer nog att flytta dit som glada pensionärer. Hoppas verkligen att man kan /har råd att gå vid 63 år. Känns som om man gjort sitt gällande ekorrhjulet. Gäller även att kommunen tillåter utbyggnaden samt att vi får låna lite pengar av banken.
 
 Radhuset kommer nog säljas inom 5 år.
 
 
 
För vem vill bo i städer som "förtätas" som politikerna kallar det. Detta kommer betyda att det blir förbud mot bilar där och förslumningen kommer ske. Varför behövs inte parker och offentliga fotbollsplaner längre inne i städerna? Tyvärr tror jag vi håller på att göra levande innerstads kärnor till ghetton.
Hoppas verkligen att jag har fel.
.
 
Angående valet i USA, så följer man händeleförloppet med spänning. Mest intressant är nog vad EU och vårat kära fosterland ska göra då det verkar som om Europa får klara sig själva. Europa borde kanske börja snegla österut istället för västerut. Tror personligen att valen i Frankrike och Tyskland samt Holland kommer bli mer viktiga för vår gemensamma framtid i Europa.
 
 
 
Visst känns det spännande! 
 
Bästa reklamen I år har redan varit.
 
 
 
Håll drömmen levande!
 

Kommentarer
Postat av: Henrik Olsson

Det är ju en del pengar, men det är skönt att få det gjort innan man lämnar arbetslivet bakom sig! :)

2017-02-04 @ 08:47:46
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Micke

Siktar också på 63 men vem vet hur det går med det?
Man får väl ta det som det kommer antar jag.
Grattis igen till den eminenta siffran 60...bra jobbat.

Bra tips där, 519 kr är ju mera överkomligt ;)

2017-02-04 @ 20:54:46
Postat av: Inga%25252520Magnusson

Grattis i efterskott till 60 år! Låter trevligt med byggplaner vid stugan och flytt dit. Fast jag skulle kanske räkna noga på att ta lån i den åldern med tanke på hur låg pensionen är här i vårt land. Men ni kanske planerar att sälja huset och lösa det så småningom. Jag började ta ut pension vid 60 och sätta av den på ett konto. Fick hjälp av min banktant att räkna ut det hela. Det har jag inte ångrat. Ha en bra söndag!

Svar: Tack för tipset och visst ska vi räkna noga så det kanske inte blir tillbyggnad utan en Friggebod eller Attefalls stuga vinterbonad, men utan vintervatten och vattentoalett. För hur som helst år nog prioriteringen att kunna gå i pension vid 63 år större!
mhats

2017-02-05 @ 02:46:48
Postat av: annika

Grattis på dig så här i efterhand!
Jag har också ett radhus som jag bör sälja, men jag har varken ork eller lust att röja och rensa efter jobbardagens slut...

2017-02-07 @ 18:42:57
URL: http://amatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0