Mål och delmål.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ett mål som var uppsatt är nått. Nästa mål/önskan ligger som en önskan i framtiden.
Kommer bli ytterligare önskningar att uppnå under resan dit,samtidigt kommer troligtvis utvecklingen runt omkring en göra så att önskningarna kommer ändras i framtiden. Det är väl det som kallas utveckling.
 
 
Samtidigt kan man ibland bara vilja sitta på en sten eller en pall och se på när livets karusell snurrar på. Man kanske har varit  på karusellen för länge för att tycka det är roligt att åka med den hela tiden.
 
Förändringar är bra om de inte bara är till för att göra en förändring som egentligen inte innebär en förändring, utan innebär ett stort steg bakåt i förändringsarbetet.
 
 
Kan vara så att man bara vill sitta och få tid för lite eftertanke. Eller ladda batterierna. Kanske rentav få lite mer egentid.
 
 
 
 
 
Har äntligen sett En man som heter Ove. Det var visserligen för några veckor sedan.
 
 
Filmen var kanonbra, fast boken är bättre. Visst kan man känna igen sig ibland och tror att det alltid finns en "Ove " i alla  bostadsområden.
Gå och se den om ni kan. Filmen alltså.
 
Försökte se hela guldbaggen i år, fast man blev bara irriterad av " klubben för inbördes beundran ".
Undrar om inte idrottsgalan är en sådan klubb också.
 
 
Ännu några av de största har lämnat oss den 10 januari och 18 januari.
 
 
 
 
 
Musiken lever kvar!
 
 
 
Gjort sedan senast. 
Jobbat, skottat snö tittat på tv gått på bio samt jobbat igen.
 
Ett program jag följer är Lars Lerin på Svt. Kanonbra!
 
Helvete vad kallt det var ett tag.
Nu är det plusgrader igen fast det blåst mycket i helgen.
 
 
 
Varför stå i bostadskö när alla lediga lägenheter går till sossepampar?
 
Man skulle blivit fackpamp eller utrikesminister 😊. 
 
Annars rullar livet och även bilen framåt i tiden och antal mil.
 
 
 Detta är 3 år och 4 månaders bilkörning.
 
 
 
Dax för att sova lite innan det man ska åka till jobbet.
Ha det bra!
 

Kommentarer
Postat av: Henrik Olsson

Jag vill också se filmen! Har läst boken för ett tag sedan, men det skadar ju inte att se filmen också! :)

2016-02-02 @ 16:32:57
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Maria

Nu förstår jag varför jag aldrig fixat se de där galorna som en del sitter som klistrade framför. Klubbar för inbördes beundran ... nej tack. Nog finns det förändringar som mer leder bakåt än framåt. På mitt jobb tycks det vara en heltidssysselsättning för ledningen. Då är det gott dra till skogs och sätta ner ändan på en sten, lyssna på fågelsången och skita i alltihop. Blev visst långt. Ha det gott!

2016-02-02 @ 20:46:02
URL: http://dammsamlare.blogg.se
Postat av: Znogge

Jag kan tycka att alla dessa galor blir för mycket på något vis. Orkar inte riktigt med dem...

Vi får nog komma till skott och se den filmen. Hittills verkar alla nöjda och jag har bara hört gott om den.

2016-02-03 @ 19:56:07
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: kalebass

I dessa de yttersta av dagar gäller det verkligen att ladda om. Det händer alldeles för mycket skit.
Filmen om Ove ska jag definitivt se.

Obs! Jag hade svårt att komma in i kommentarsfältet. Det var likadan häromdan. Vet inte vad det är för fel.

Svar: Vet inte vad det beror på,men jag har ocksk haft svårt med att skriva i kommentarsfälten.
mhats

2016-02-04 @ 19:19:53
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Uppsatta mål och önskningar är inte så dumt att ha - sannolikheten för att de verkligen nås/infrias ökar ju markant om man är medveten om dem "på riktigt", så att säga! :-)

Min bil har inte gått riktigt lika långt som makens, men är några år äldre. Och nu verkar den vara färdig för skroten... :-( Får hoppas att hans rullar vidare ett tag till, för två bilköp ungefär samtidigt mäktar vi nog inte med... Och din ser ju ut att ha många mil kvar att ta av!? Fast jag förstår ju att du kör en bit varje dag, och visst kostar det... Och inte bara i drivmedel...

Önskar dej en fin helg!! :-)

2016-02-05 @ 09:07:53
URL: http://annakk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0