Vila

 
 
 
 
 
 
Nu är det äntligen slut på veckan och ska bara vila mig.
Denna vecka har varit seg med mycket jobb och innehållande övertid.  Vädret har verkligen växlat mellan sol, vår och vinter.  Sitter just nu i stugan och njuter av lugnet här ute. Tur man har denna tillflyktsort  för att kunna ladda batterierna inför nästa vecka. Det som händer när man kommer ut tills stugan på fredagskvällen är allt släpper och man blir efter ett glas vi hur trött som helst så vid elva tiden har man svårt att hålla sig vaken fast man vet att man är ledig dagen efter. Tror det blir som en total urladdning i kropp och själ, vilket känns bra för att överleva veckorna. En del skriver om 5-2 diet fast är det inte så vi lever egentligen? Vi är under fem dagar väldigt lik åsnan som runt, runt vid en brunn för att den ska leverera vatten. två dagar så kommer vi på att vi är människor och vill leva ett liv. Så det finns även 5-2 livet och 5-2 dieten.
 
 
Nästan allt är klart med mina "hantverkare" och jobbet går inte att klaga på, fast tiden det tagit.
Så nu är det bara att invänta deras fakturor och de lär komma fort tror jag.
 
 
Företaget ska ha kickoff.  Herregud vuxna ska leka för att kunna samarbeta bättre. Förstår varför Ryssland och Ukraina bråkar.  De har aldrig haft kickoff. 
 
 
 
Ska även gå på möte för husföreningen i stan under nästa vecka. Kan bli intressant då den består av samma gäng i styrelsen varje år. Fast samtidigt skönt att det är några som vill sitta där.
 
Själv är jag med  föreningen vid stugan. Sitter i valberedningen och har iår fått fram lite namn som kan komma att en del diskussioner om.
 
 
 
Hörde på tv om en elev som blivit utslängd från lektionen. På min tid blev man det om man störde lektionen. Tror det gäller detsamma idag fast mamman  är tårögd i nyheterna. Är skolan till för undervisning eller är den en förlängning av dagis? Visst kan det förekomma att lärare inte håller måttet, fast tror samtidigt att vi vuxna ibland måste visa "var skåpet ska stå".
 
Nu är det dags för mera kaffe. 
 
 
Sedan blir det att pyssla lite här ute.
 
 

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Så bra skrivet - håller med dej om ALLT!! :-)

Förstår att du inte riktigt gillar ditt jobb, och det är ju tråkigt. Men jag håller en tumme då för att den kommande kickoffen faktiskt tillför något positivt!! Men i ärlighetens namn ställer jag mej också högst tvivlande till såna företeelser... Fast visst hade det väl varit kul att se Putin leka loss på en sån!? Det sägs att han var på nästan alla Rysslands kälkhockeymatcher i Paralympics, men det är så jag undrar om han var där för att skratta med dem eller åt dem - om man nu över huvudtaget kan tänka sej den karln skratta!? 8-X

Ha en fortsatt fin helg i stugan!! :-)

2014-03-22 @ 07:56:54
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Gubben

SV : Gillar mitt jobb. men kan ibland känna att alla dessa möten och "lekar" man ska ha på arbetsplatseran samt att är man där för att jobba eller umgås?

2014-03-22 @ 08:05:16
URL: http://mhats.blogg.se/
Postat av: Micke

Såg också det där om eleven som blev avvisad från lektionen, hur ska man annars göra då undrar ju jag om de nu är helt obstinata och vägrar följa en verbal order?

Jag har släpat ut barn ur klassrum då de helt sonika slängs sig på golvet och vägrat resa sig upp...jag bara undrar,...ska barnet få ligga där då och förstöra de andras lektion?

Satt uppe igår till halv tolv, sen gick ögonen igen, öppnade dem lite så jag såg vart jag gick när jag skulle till min sovplats, sen slöts de på nytt ganska omgående.

Ha en skön fortsättning på lördagen.

2014-03-22 @ 10:24:31
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Mia

Ååh, din definition av 5-2-livet gillar jag skarpt! Visst är det så vi lever en stor del av livet. Den där stugan är säkert väldigt hälsobringande för dig.

Apropå elever och lärare. Jodå, vi vuxna måste våga ha auktoritet - samtidigt så ska eleverna respekteras som människor. Det är säkert en vågspel ibland, men de allra flesta vuxna klarar det säkert. Men undantag finns alltid och dem måste ledningen försöka placera om eller se till att det fungerar bättre...

Dom som sitter i styrelse för bostadsrätter o.dyl ska uppskattas. Jag har varit styrelseledamot i två olika bostadsföreningar och säger aldrig mer! Så mycket gnäll om allt möjligt som egentligen inte är styrelsens ansvar har jag sällan skådat. Nej tack, blir det från mig i fortsättningen till allt sådant. För övrigt kan jag tänka mig ingå i styrelse för en förening jag gillar... jag tycker det är ganska spännande att delta i olika "spel"... ;-)

2014-03-22 @ 16:42:47
URL: http://miatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0