5-2 vecka

 
 
 
 
 
 
 
Så har de första dagarna av fem klarats av innan de magiska två dagar då man lever som man vill. 
 
 
 
Så mitt 5-2 liv handlar inta om mat, utan ett sätt att överleva veckan innan helgen.
Så tyvärr så mumsar denna gubbe i sig som vanligt. 
Så alltså ingen bantning utan det är överlevnad handlar det om.
Tydligen vill frugan att vi ska "köra" 5-2 dieten så vem vet kanske jag hamnar där utan att veta om det.
 
Fast samtidigt ska jag inte klaga det har hittills "rullat på" riktigt bra på jobbet. Varför klaga egentligen, för jobben ligger kvar i sina fack och väntar på att bli gjorda. Givetvis har det varit lite övertid, fast det blir ett tillskott i kassan.
 
Det man kan klaga på är att man varit så himla trött. sovit i nästan 8-9 timmar varje kväll. Ibland känns det som om man har något i kroppen. får hoppas att det bara är vårtröttheten som infunnit sig.
 
Trolljägarna är ett program som man följer då det är väldigt intressant. Förstår fortfarande inte vad går det ur på att hänga ut och hata vanligt folk på nätet. Fast man är väl för gammal för att begripa detta. Tycker att de tjejer och killar som ställer upp och berättar om hur de blivit utsatta är riktiga vardagshjältar! 
 
Sedan blir det givetvis Lyxfällan som är en spegelbild av hur vi har det i samhället. 
 
 
När man pendlar så hinner man till eftertanke på dagen som gått samt vad dagen kommer erbjuda. Då man har folk runt sig hela arbetsdagen så är ensamheten i bilen en stund av rekreation. 
 
Givetvis är det rolling stones som spelas i bilen just nu.  A bigger bang är den cd som gäller just nu. Den är riktigt bra.
 
 
 
Är det sommarvädret som börjat eller kommer vi få mer sol?
 
 
 
 
Detta är vad som väntar i helgen, om vädret tillåter.
 
 
 
Ska verkligen bli skönt att komma igång med vedkubbning. Givetvis så gör man det inte med yxa
utan en klyv, så lite modern är man ändå!
 
 
Sedan hoppas man att lotto kommer slå in i helgen så man kan ha det lite skönt. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Herr Nilssons Fru

5:2 ja, många kör de där men när de gäller Er karlar så brukar de röra sig om en öl procent :)skämt o sidor. Oh du är pendlare, de har jag också varit under fem år, men inte de senaste utan tidigare i livet, man tänker inte på de till slut. En lugn stund för sig själv i bilen kan vara okey. Gubben min pendlade till Stockholm förut, nja inte varje dag då :)
Kramiz

2014-04-09 @ 22:12:19
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/
Postat av: AnnaKK

Får nog säga att jag tycker ditt sätt att idka 5:2 på är vettigare än dieten! Svälta i två dar och sen frossa (?) i fem verkar sjukt... Å andra sidan hade det varit toppen om det var arbetsveckan som var två dagar och helgen fem! ;-)

Lycka till med veden! :-)

2014-04-10 @ 08:51:24
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: soffie

hoppas verkligen det blir varmare för blä nu har det varit skitväder hela veckan här...
din 5:2 låter som min just nu jag är totalt slut i veckorna och jag längtar tills mina 2 lediga dagar kommer, men snart ska jag vila upp mig i 10 härliga dagar då har jag påsklov:)
den där dieten skulle jag aldrig fixa jag skulle hungra ihjäl, jag kör GI men jag äter istort sett alla grönsaker,
hoppas nu du piggnar till under helgen och att du inte håller på att bli förkyld, må gott

2014-04-10 @ 21:46:59
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Micke

Ja, jag längtar också efter de 2, men snart så!!! :-)
Visst är Trolljägarna bra? Vilka idioter det finns där ute. :-/
sv:
Hahaha
Visst är det så? ;-)

2014-04-10 @ 21:56:18
URL: http://loveliferock.blogg.se
Postat av: Snejky

Vårtrötthet...Ja, det lider vi nog av lite till mans...
Härligt med bra musik i bilen & de rullande stenarna e hyfsat bra.. Har aldrig sett/hört dem live det är nåt jag missat. Jag hoppas att du kommer bli nöjd med deras gig.. Du har ju några gig att jämföra med.
& du....Du kommer nog med all säkerhet att märka om de börjas med 5:2 dieten, den kan man knappast smyga in....
Take Care....

2014-04-10 @ 23:40:19
URL: http://snejky.webdon.nu/
Postat av: Pernilla

Jag tror på sunt förnuft, lagom med mat och motion. Men det är det där med lagom som är besvärligt och inte är det gott heller.
Viktväktarna fungerar. Motionera och samla på dej points som du sen kan äta upp. Man lär sig vart nivåerna ligger. Ät gott men inte varje dag och ät frukt och grönsaker hur
Mycket som helst.
Man kan ju vara med online och med hjälp av deras app är det lätt att hålla koll.
/P

2014-04-11 @ 08:06:57
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: al

Faktiskt inte så mycket pubbesök, hela gänget ramlade in på hotellet vid elvatiden varje kväll efter dagens bravader, och det är ungefär vid den tiden de flesta pubar stänger, även på fredagar och lördagar.
Lite annorlunda vanor där. Men så kul vi hade ändå! Längtar redan tillbaka!

al

2014-04-11 @ 18:58:54
URL: http://aljohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0