Snart helg igen!

 
 
 
Nu är det snart helg, skönt ska det bli att komma ut till stugan och fixa lite. behöver nog  förbereda inför vintersäsongen genom att snart ta upp båten. det har inte blivit så mycket med att vara ute på sjön i år trots det underbara vädret. har som ni sett lite att fixa med angående vatten och avlopps projektet om vi dragit igång.
 
 
 
 
 
Veckans höjdpunkt måste vara det att USAs president klarar av det på en dag, det miljöpartiet aldrig kommer få uppleva. Ett bilfritt Stockholm city. Skönt att han åkte hem så alla miljönissar kan komma in i city med sina gamla Volvo bilar.
 
 
Syrienfrågan är något som man känner sig väldigt vilsen i. Vad kommer en aktion att leda till för folket, eller är det så att den är för övriga världen att rena sitt samvete? Fråga inte mig för jag har definitivt inget svar. Förstår alla familjer som flyr landet, skulle göra precis samma sak om det hände i Sverige. hoppas verkligen att allt löser sig till det bättre för befolkningen i Syrien inom kort,
 
 
Sedan är väl en nyhet att Volvo kan tänka sig att använda sig av komponenter från Kina i bilar som sätts ihop i Sverige, för någon tillverkning kan vi kalla det då det blir som att bygga modellbilar som man gjorde när man var ung.
 
SAS har helt plötsligt lyckats gå med vinst! Är det dags för försäljning?
 
Kaffe minskar risken för prostatacancer. Vilken tur att jag har min Dolce Gusto maskin!
Fast ute vid stugan är det gammalt hederligt bryggkaffe som gäller.
 
 
Nu slipper katten sin tratt, tror han tycker det kanon skönt.
 
 
Skönt med helg igen! Det gäller bara att klara av fredagen.
 
 
 
 
Sedan bär det av till stugan!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Verkar upplagt för en fin-fin stughelg! :-)

Ja, tänk om man bara kunde vara ens en bråkdel så effektiv som Obama... <:-) Det jag inte gjorde igår måste dock bli gjort idag!! (Tänker då på en inlämningsuppgift angående kursen jag går).

2013-09-06 @ 09:16:49
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Micke

Volvo använder väl en hel det grejer tillverkade i andra länder..så har det varit i många år..fast nu är det väl mycket mera än tidigare kanske..jag vet inte.

OBAMA ja..hehe..där fick miljöpartiet på käften..bra jobbat ;)

2013-09-06 @ 17:36:46
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Det var många funderingar. Undrar plötsligt varför jag dricker kaffe? Det är klar, det ju gott också.
/P

2013-09-06 @ 19:19:00
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se
Postat av: soffie

underbart med helg... det skulle vara oftare;) men då kanske man inte njuter lika mycket:) ha det härligt i stugan

2013-09-06 @ 20:31:40
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0