Känner hopp!

 

Känner just nu att allt verkar fungera ungefär som jag tänkt mig för detta år. Det kommer bli en del för mig stora inventeringar på ca 400 000 kronor för att få till stugan som ett permanent boende då man ska få fritid hela dagarna. Tyvärr är det långt fram till den dagen fast det är lika bra att göra dessa inventeringar nu så man kan njuta av det under ledigheten från inkomstkällan.  För tyvärr kan man inte vänta på den där lotto vinsten då hinner man troligtvis hamna frostfritt innan den faller ut. Behöver även göra vissa justeringar på åretrunt- boendet, tror dessa kan rymmas i beloppet som jag skrev om högre upp.

 

 

 

 

 

Ska försöka att bli lite mer aktiv så min ”lilla kula” går ned en aning samt att man kanske orkar lite mer för just nu tycker jag har samma flås som när jag rökte, okej tyvärr har jag som alla manliga som slutat röka börjat med matjord under överläppen. Hoppas verkligen att jag kommer kunna sporra mig med att sluta med det inför 2014. Hoppas även att det blir en tripp till Italien under våren/sommaren, inget bestämt fast drömmen finns.

 

 

Har den senaste tiden levt lite som i ett snäckskal gällande bekantskapskretsen ska även på den fronten klättra ur mitt snäckskal och börja umgås med dem igen. Hoppas bara de minns vem jag var. Tyvärr är det så att när man inte umgås eller ringer på lång tid så blir det så att samtalsämnena som förr var en självklarhet plötsligt blir svåra att finna. Känner att detta kan vara viktigt då jag till min stora besvikelse har upptäckt att en gammal vän gick bort under 2011 utan jag märkt detta, då känner man sig verkligen otillräcklig och faktiskt lite dum. Förstår inte hur man kan missa en sådan händelse, man skäms verkligen.

Tror du förstår att du finns i mina tankar och att jag minns allt vi tillsammans upplevde.

Så varför invänta med att leva tills man fyller 65, för vem vet att man lever då?

 

 

 

Hoppas verkligen att allt detta kommer ske under 2013, så inga plötsliga hinder dyker upp. Då gäller det att snabbt hitta en väg runt hindret.

 

 

Nu är det helg vilket innebär tid för att leva!

 


Kommentarer
Postat av: Micke

Jo...man ska leva nu..inte leva för vad framtiden ev kan resultera i..vem vet vad morgondagen har att ge oss?

Har också bekantskaper som försvunnit i dimman där..de har sitt och jag har mitt..ska kolla på detta lite..har vi nåt gemensamt längre?

Hur som helst..ha en skön kväll :)

2013-02-09 @ 15:48:06
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Gubben

Känner för personen som avlidit att gjorde man verkligen allt som man kunde innan det gick så långt? Svar: tyvärr inte! Givetvis har du poäng med att har man något gemensamt längre.

2013-02-10 @ 15:24:38
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0