Måndag sedan julledigt

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Endast måndag kvar att serva kunder med innan juluppehållet! 
 
Såg ni Julkalendern den 20 december, där fanns det en liten underton angående dagens samhörighet på våra arbetsplatser. Varför ska vi alla tvingas ha "kul" på jobbet? En del av oss är där för att jobba, sedan ha ett eget liv på fritiden. vi har ingen lust att krama våra kollegor mer ä vad vi kramar våran äkta hälft eller våra barn. Skrivit om det tidigare, men jag gillar verkligen årets julkalender. Undrar när jag senast följde en julkalender. Det måste varit när yngsta flickan var liten, så minst 15 år sedan.
 
 
Bilden lånad från google
 
Här är ett annat program som man följer innan julen. Kommer att bli intressant med uppesittare kvällen hos Måns och Plura tror jag.
 
 
Har tjuvstartat med min julklapp nya mobilen håller på att lägga till appar och allt som man ska ha i det sociala Sverige under detta århundrade!
När man läser om alla julgåvor som man får via arbetet och leverantörer, så känner jag mig lite som Gustav Svensson med nuvarande jobb ! Fast det var klart bättre på förra arbetsplatsen, så varför klaga. Allt har sin tid!
 
 
 
Nu finns mitt eget vatten installerat i fritidshuset. Skönt, lite eljobb kvar samt att installera frugan o min julklapp
disk samt tvättmaskin. undrar vem som fick vad? 
 
 
 
 
På lördags kvällen var och slängde lite skräp till återvinningen. Det var överfullt som vanligt.
Vinter kommer som en total överraskning för vägverket, inför julhelgen kommer som en överraskning för renhållningen här i Stjernas lilla stad! Varför ska jag som individ källsortera när inte kommunen sköter hämtningen av min källsortering?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Soffie

Vi. Ska spela Bingolotto istället:) svar, jag har inte gjort tentan än den är den 9 januari,så jag pluggar inför den nu.så där upplever jag att det är här i vår kommun med vid återfallsstationerna jättedåligt...kramen

2013-12-22 @ 10:00:52
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Snejky

Har ej följt kalender, men har hört att den ska vara bra detta år...
Plura...ja, tyvärr kommer jag att missa detta. Har kvällskift.. Ser inte så mycket på tv så det är lite förargligt när jag nån gång vill se nåt så passar det inte..Hmmm, jaja...
Mobilen...tja, alla dessa appar, blir snurrig. Vännerna säger att jag måste ha den & den...men jag undrar i mitt stilla sinne vad ska jag med allt till.. Den enda jag tycker e hyfsad är Nästa tur..hehhe
Önskar en riktigt God Jul...
Kramen.....

2013-12-22 @ 12:48:39
URL: http://ebba.webdon.nu/
Postat av: Erica

Jag har nog aldrig följt en julkalender alls inser jag nu. Bara från och till nåt år då jag var liten, men aldrig sett varje avsnitt...

2013-12-22 @ 16:44:00
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Soffie

Ha nu en riktigt bra jobbdag i morgon å sen ska du å din familj ha en underbar jul,kramen

2013-12-22 @ 22:23:36
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Pernilla

Har inte följt julkalendern men jag har jobbat på en arbetsplats där alla är "Vi".
Event och fester till överdrift och många ingifta med varandra. Förstår precis överdriften med att ha kul. Jag ville ha min fritid med familjen.
/P

2013-12-23 @ 08:02:35
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Ja, visst är den bra, årets julkalender!! Hoppas nu bara att det inte enbart är vi vuxna som "förstår" den, utan att även barn gillar den och tar till sej handlingen på alla dess olika plan!? (Har inga barn till hands att "intervjua" om den saken...)

Ha nu en fantastisk jul i stugan!! :-)

2013-12-23 @ 08:42:32
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Inga M

Ser fint ut i fritidshuset! Här gav vi varandra som sagt varsin kyl-frys i julklapp! Jätteglad är jag över den presenten men det kanske inte är så paketvänligt.

Jag gillar verkligen mina arbetskamrater men håller med om att det kan vara skönt att skilja på jobb och fritid.
God Jul!

2013-12-23 @ 08:42:52
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0