Dax för lite glögg igen och barna Hedenhös

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så är det snart 2:a advent. Ett krav är att pimpla lite glögg varje helg1 Helt underbar tradition tycker jag eftesom jag älskar glögg till julen.
 
 
 
Här är en av böckerna man läste som liten!
Jag gillar verkligen årets kalender, fast jag är ju bara 57 år så den kanske inte passar er vuxna barn:-)!!
 
 
 
En fråga som dykt upp är vad ska man önska sig i julklapp. allvarligt talat så har jag ingen aning vad jag ska säga till flickorna. En ska flytta till egen köpt lägenhet. så hon behöver sina pengar till annat. den andra bor ihop med en kille och de behöver sina pengar till sitt gemensamma hem. Kan man önska sig det man sade då de var små? "Snälla barn"? går man på det när man är 25 och 30 år? Tror ändå jag ska försöka med den varianten i år med!
 
 
Snart helg igen!
 

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Jag har inte följt nån julkalender på år och dar, men den här gången gör jag ett undantag! Barna Hedenhös är ju så-å-å nostalgi för en annan (också!), så de bara måste ses!! :-D

Vi köper den vanliga Blossa-lättglöggen i mataffären, och spetsar den med en skvätt konjak. Blir inte alls dumt, faktiskt. :-)

Funderar på att önska mej samma sak som du i julklapp av barnen... Men tvivlar på att de "går på det"... <:-)

2013-12-04 @ 10:21:38
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag har inte följt nån julkalender på år och dar, men den här gången gör jag ett undantag! Barna Hedenhös är ju så-å-å nostalgi för en annan (också!), så de bara måste ses!! :-D

Vi köper den vanliga Blossa-lättglöggen i mataffären, och spetsar den med en skvätt konjak. Blir inte alls dumt, faktiskt. :-)

Funderar på att önska mej samma sak som du i julklapp av barnen... Men tvivlar på att de "går på det"... <:-)

2013-12-04 @ 10:21:56
Postat av: soffie

har inte smakat glögg än får nog bli till helgen:) åå vi älskar julkalendern iår den är verkligen bra:)

2013-12-04 @ 20:39:59
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Pernilla

Vi har i många år skippat julklappar till alla utom barnen. Men problemet är när man inte längre är barn och inte heller fått egna.
Men vi önskade oss inget annat än att de sparade sina pengar. Sen tillade jag att jag behövde "typ" en ny potatisskalare. Det fick jag självklart och alla var nöjda och glada.

Vad tyckte du om glöggen då?
Lite sur när den svalnat, tyckte jag men jag drack den utan russin. Sötma gör nog sitt till den.
/P

2013-12-05 @ 08:55:01
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Mia

Jag har försökt att förmå mina vuxna barn att vi inte ska byta julklappar i år. Det gick inte hem alls, så det var bara att fundera fram något så jag inte får något bara för att något ska köpas.

Den ene sonen fick veta att jag önskar sällskapsspel, ibland saknar jag det när jag har gäster. Jag är ett barn och gillar sällskapsspel. Det ska bli spännande att se vad jag får. Den andre sonen fick veta att jag önskar vissa böcker.... får se vad det blir!

Glögg... ja det har jag inte smakat än... finns det någon "årets glögg", måntro!

PS! Du har fått en fråga i kommentarsfältet i min blogg under inlägget om högerregeln! Inte jag som skrivit den, utan en annan bloggare! Du måste förstås inte svara, men jag vill du ska känna till det!:-)

2013-12-05 @ 17:04:18
URL: http://miatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0