Telefon säljare!

Är det bara jag som tycker synd om alla stackars telefonförsäljare!

Vilket drömjobb det måste vara att sälja t.ex. strumpor eller kalsonger via telefon. Undrar om det är enbart provision baserat och hur mycket de stackars ungdomarna tjänar . För i de flesta fall så hör man att det är en ungdom i telefon eftersom det riktigt hörs hur desperata de är att sälja. Nej tack jag är inte intresserad, är något de inte förstår. Tyvärr måste man nästan bli otrevlig innan de fattar att det inte blir någon affär.  Killarna är värst, för de tror att de är stjärn säljaren nummer ett. Så snälla säljbolag utbilda dem i telefon hyfs!

 

Det senaste året har man märkt hur de ringer både på hemtelefon samt till stugan på landet. Nu har jag även fått samtal på mobilen, vilket känns lite olustigt för då kommer de ringa överallt.

 Är det data tidens dammsugs försäljare som fanns när jag var ung. De stackarna sprang i trappuppgångar med sin dammsugare o knackade dörr. Så det positiva är att utvecklingen gått framåt! Nu slipper de bära omkring på en massa utrustning utan sitter i kontorslandskap med en data o headset.

Ett tips är att bara svara.så här Tyvärr så har jag inga pengar för tillfället. Eller tror att jag inte får handla mer via telefon för socialen. Dessa svar gör att man slipper garanterat den försäljaren!


Kommentarer
Postat av: Poppy

Min bror arbetar som telefonförsäljare. Det är så att om de inte får sålt ett visst antal prodkter per dag, så kan de få sparken. De får också en lön baserat på hur mycket skit de prackar på folket de ringer... min bror brukar sälja 6-15 produkter per dag, men han har ändå fått en varning och kan få sparken vilken dag som helst, så telefonförsäljning är ett arbete man ska undvika för sin egen psykiska hälsas skull... sen är det ju ingen som egentligen vill köpa det de säljer heller...

2009-08-20 @ 23:05:51
URL: http://poppyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0