April

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så byter vi äntligen bort månad mars. Nu får vi hoppas att våren kommit för att stanna 
 
Ny tvättmaskin införskaffad.
 
Den gamla höll i 11 år. Vi snackar om Ariston ett lågprismärke, blev en av samma märke igen.
Varför betala det dubbla priset när de ändå inte håller längre?
 
 
 Hur tänkte en elektriker på 70-talet? Sätta el under vattenledningar😢??
 
 
Frugan vill renovera tvättstugan,men vadå den brandgula tapeten är "inne" nu igen😆
 
 
 Fixat av elektriker 2017
 
 
 
 
 
 
Tittat på min deklaration och undrar varför är det fult att försöka spara och arbeta samt äga sitt boende i dagens samhälle i konungariket Sverige. Tydligen är det bidragslinjen som ska bekostas av oss som jobbar och sparat lite pengar.💸💸💸 Måste vi verkligen ha det senaste av allt,även om vi inte har råd?
 
Givetvis ska vi ge sjukpenning, pension som går att leva på. Men varför höja skatterna när det finns saker som går att spara på. Som gratis inträde till muséer och låt lokaltrafiken bära sina egna kostnader 😆. 
 
Så bli en ansvarfull medborgare: Sluta jobba, töm bankkonton, ta sms lån. Shoppa shoppa! 
Storebror ser alltid till att hjälpa dig, eller??
Synd om alla barn som kommer att få betala för denna spenderarperiod vi lever i idag!
 
Så skönt att man fyllt 60!!
 
 
 
 
En Svensk ikon har gått ur tiden!
Tack för musiken!
Vilken tur att man gå på en konsert för några år sedan och uppleva dig live.
 
 
Våga ni tänka själva eller följde ni flocken mellan 20.30-21.30 den 25/3?
 
För visst är det hyckleri/samvetslögn  när den välmående uppkopplade delen av jorden släcker belysningen i en timme för att sedan köra på som vanligt. Har vi verkligen renat vårt samvete gällande miljö för ett år framåt?!!
 
Imorgon är drar Allsvenskan igång. Det är väl ett riktigt vårtecken?
 
 
 
 Håll drömmen levande. 
 
 
 
 
.

Kommentarer
Postat av: Micke

Jo..gratis är bäst och godast sägs det...inte min modell om jag uttrycker mig så.
Släcka strömmen har jag aldrig gjort...förstår inte vitsen att gå i symbios med andra och klappa om varandra på ryggen..."oj va vi är duktiga"...nä...jag skiter i det...inte min modell det heller.

Nu tillönskar jag dig en fin kommande vecka...det ska min bli ;)

2017-04-23 @ 11:28:50
Postat av: Micke

O det var jag då :)

2017-04-23 @ 11:29:27
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Znogge

Nu byter vi bort april vilket känns gott!

Trevlig Valborg!

2017-04-30 @ 10:26:23
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0