Visst ska man lyda

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Visst måste man som man lyda vad läkarna säger.
 
 
September avslutades med en dunder förkylning som satte sig mina redan dåliga öron. Hemma en vecka och varit till öronläkaren då hörapparat enbart tjuter hela tiden. 
 
Annars har allt flutit på som det ska tycker jag.
 
Satt och tittade lite på olika varianter om att gå i pension vid 62 eller 63  års ålder. Skulle faktiskt vara skönt samtidigt som det är nog bäst att titta över det alternativet innan vår kära riksdag ändrar på pensionsåldern.
 
Visst kommer man tappa i inkomst, men sjunker inte samtidigt kostnaderna då man inte kommer pendla mera? 
Vi får se hur det blir med detta (pension), då det  ännu så länge är i dröm eller visionsfasen som det heter.
 
Älskar denna bild. Mycket tänkvärd text.
 
Fast samtidigt kommer det bli lättare i bidragssverige med nya budgeten, istället för att fortsätta pendla till jobbet. 😕💰💸!!
 
 
 
 
 
 
Och IFK.!
Tar vi SM guld igen? Hoppas, men ska vi verkligen kunna det med ny tränare och i princip nytt lag där inga är egentligen några stora profiler om man får tro media som styrs från de tre stora städerna!
 
Synd att det var en domare från  Malmö då IFK mötte Djurgården. Därav serieledningen för Malmö.😆
 
World Cup Hockey gick ju ganska Bra för oss.
 
 
 
Ha det bra för det ska jag ha 😊. 
Der trots allt ny månad med nya möjligheter och den börjar  med ledighet, för det är ju lördag!!
 

Kommentarer
Postat av: annika

Åh, hoppas du får vara kry nu!
Tittar också lite på pensionering vid 62-63, tror att det kan vara bra att gå lite tidigare - njuta lite! :D

2016-10-01 @ 18:10:49
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: Micke

Frugan tog pension vid 61....hon har inte ångrat sig en dag.
Rekommenderas om ekonomin tillåter faktiskt.

Hoppas du får vara kry nu...förkylningar är inge kul.
Usch!!

Ha de bäst.

2016-10-03 @ 20:40:46
Postat av: Inga%20Magnusson

Min pensionsvariant passar mig perfekt. Jag började ta ut pension vid 61, men halv. Gick samtidigt ner i tjänst så jag inte skulle få statlig skatt på det sammanlagda beloppet. Sparade all pension och levde på lönen. Sen har jag gradvis trappat ner jobbandet som nu är 40 % = två dagar i veckan. Och de senaste åren har jag tagit ut hel pension. Fortfarande sparat den. Den sparade pensionen ger mig en viss frihet och kompenserar framöver mer än väl att jag får mindre pension pga tidigt uttag. Och på ålderns höst finns en vits med att inte ha hög pension, man behöver inte betala större delen av pengarna i vårdavgifter. Kanske cyniskt tänkt, men faktum- Tjänstepensionen har jag begärt att få ut så mycket som möjligt under fem år, den är beräknad att tas ut till en ålder av 99 år, ha ha.... Jag får inte ta ut allt, en del inte förrän jag säger upp min tjänst. Tja, det finns många varianter med pension, men värt att ta reda på. Kan bara tillägga att som skatteläget är just nu så är det rätt lönsamt att jobba från kalenderår 66 och framåt. Skatten är väldigt låg då, men det kan ju ändra sig. LYcka till med din pensionsplan.

2016-10-08 @ 10:26:27
Postat av: Mia

Att pensionsåldern kommer att höjas, det tror jag att den kommer att göra, frågan är bara när.

Det blir lägre omkostnader när man är pensionär. Resor, kläder och även matkostnaden för mig i alla fall. Numer lagar jag nästan all min mat själv, när jag arbetade åt jag i arbetsplatsens restaurang.

En ekonomisk fråga, när man ska gå i pension, helt klarat.

2016-10-08 @ 17:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0