Stillhet

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Något som är skönt med hösten är stillheten, vilket man glömmer bort att njuta av. Då jag var hos läkaren angående min hörsel samt bruset i huvud och öron  gick jag en liten sväng vid strömmen i staden. Så tyst och skönt det var.
 
Hur ofta stannar man egentligen till och bara njuter av det ögonblicket som är just då.
 
 
 
 
Hur det gick med läkarbesöket? Givetvis 2-3 månaders kö för kontroll av hörsel samt kanske nya hörapparater. Man blir trött på dessa köer inom sjukvården som kommit tillbaka sedan 2014, känns som om vi tagit ett kliv tillbaka till perioden innan 2006.
 
 Ser verkligen fullt ut med patienter!
Tror ändå att personalen gör så gott de kan under gällande förhållanden.
 
Håll drömmen levande!
 Vilket vi som håller på Peking i fotboll gör 😆! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Väntetiderna är verkligen på tok för långa så det måste vara något fel i organisationen tänker jag. Visst är det lugnare och mer stilla nu. Sommartid invaderas vi av turister men nu är det bara lokalbefolkningen och det är skillnad...

Ha en bra lördag!

2016-10-08 @ 10:13:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Henrik Olsson

Hösten är verkligen underbar! :)

2016-10-08 @ 10:48:30
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: annika

Ju äldre jag blir ju mer verkar jag uppskatta tystnaden...

2016-10-08 @ 17:21:10
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: Mia

Det här med att bara stanna upp och njuta av stunden har kommit mer och mer hos mig. Sedan jag blev pensionär är det betydligt enklare också. Visst är livet ljuvligt!?

2016-10-08 @ 17:39:28
Postat av: Micke

Har ju börjat min vandring i vårdens korridorer och än så länge flyter det på ganska bra tycker jag...förutom köerna på drop-in på VC förstås.

Tandläkartider kan man dock glömma om det inte är akut...sådana besök får avverkas i annan kommun. :(

Men det får väl gå.

Jättefina bilder där...passar bra till tystnad.

Sitter varje morgon minst en halvtimme i mörkret med en kaffe och njuter av tystnaden.

Ha de bäst nu trots väntetiden.

2016-10-16 @ 13:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0