Tråkigt

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är det endast tråkigt att sitta hemma och snora samt hosta. Några dagar är mysigt med och tv tittande. Vilket skit det är på tv efter nyhetsmorgon. Bara repriser och massa löjliga talkshower. Vill kunna komma ut  och gå en promenad samt ta bilen till stugan. Fast är man sjukskriven ska man vara hemma.
 
Tur man har katten att skälla på ibland, fast den smiter iväg och lägger sig för att sova mitt på dagen. Sedan kommer han och gnäller som bara den. Ibland vill han gå ut en stund, för det mesta handlar det om att hans matskål är tom och han tycker jag ska fylla på den. Faan hur gör han när vi båda jobbar, inte finns det någon liten hustomte som serverar mellanmål till en gnällig katt. Han stör mig i mitt tv tittande!
 
Har även tittat på olika sajter angående byta jobb. Det som är nytt från tiden mellan två jobb är lärarjobb och jobb inom vården. Ska man undervisa så behövs det utbildning och skulle inte själv vilja bli vårdad av mig om jag hamnar på en vårdinrättning. Vitsen är väl att man ska bli frisk och inte ett nervvrak.
 
Annars är det samma jobb och ibland samma firmor som ska ha den personen som kan kasta upp många bollar i luften samtidigt, samt gillar utmaningar i ett glatt gäng. Helvete byt i alla fall ut era texter efter några år. Dagens firmor verkar inte ha några som helst krav på att du kan ta emot bolldjävlarna när de ramlar ned från luften samtidig, bara du kommer till jobbet med ett påklistrat leende och gillar alla tävlingar som en inhyrd konsult tvingar dig att genomföra.
 
Samtidigt kräver man hur mycket utbildning och erfarenhet som helst. Fast du måste vara ung!
Så jag har nog kommit på att det är skönt att pendla i 6 år till samt att jobbet är bra vilket det faktiskt är!
 
Får se hur jag mår på fredag om det kanske blir jobbet då. Känns konstigt att längta till jobbet, fast då man går hemma och småplockar lite så märker man att man saknar det att få  gnälla över jobbet.
 
Nu är det dag för ytterligare en kopp kaffe och sedan nyhetsmorgon med efterföljande repriser!
 
 
Minns ni också den engelska serien "Gnälliga gamla gubbar"?
 
Vilken tur att internet och blogg finns!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Som part i målet så vill jag verkligen att det är utbildad personal som våra unga har att göra med! Även inom vård och omsorg är det A och O.

Krya på dig!

2015-12-17 @ 06:54:42
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Inga M

TV är hopplöst! Roland var på spårningskurs igår kväll och jag skulle försöka sysselsätta mig. Jills veranda är ju himla tråkigt numera så det fick bli en 25 år gammal film: Pretty Woman" på kanal 5!;-) Ett lågvattenmärke!
Hoppas du tillfrisknar så du orkar jobba! Och göra alla julförberedelser! ;-) Baka, städa och så!

2015-12-17 @ 08:01:18
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Henrik Olsson

Arbetsmarknaden har tyvärr inte allt för mycket att erbjuda! :/

2015-12-17 @ 13:31:06
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0