Melodifestivalen live

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ikväll kommer vi se melodifestivalen live i Friendsarena, kommer nog bli en trevlig upplevelse tror jag. Frugan och jag fick biljetterna i julklapp av flickorna. Så denna helg kommer tillbringas i huvudstaden. trodde nog aldrig att jag skulle sitta och se på detta live någon gång, fast man ska aldrig säga aldrig.
 
 
Så nu bär det av till döttrarna som kommer att vara med. Givetvis ska hinna med lite shopping innan säger frugan, Så det blir att se Pluras kök i Sicilien på tv3 play i veckan som kommer. 
 

 
 
Hoppas att mina kära "hantverkare" är klara till nästa helg. Allt skulle vara klart innan jul och nu närmar vi oss påsken, så  det man sjöng som barn "Julen vara ända till påska" stämmer tydligen för mina hantverkare.
 
Vi var ute vid stugan förra helgen och det var enligt många ett skitväder mulet och lite duggregn. Ett fantastiskt väder att elda ris i, så vi hann med en hel del. Enligt undertecknad en toppen helg för eldning.
 
 
 
 
Veckan har annars varit som den brukar med jobb och åter jobb. jobbat långa pass under denna vecka, vilket kommer förhoppningsvis synas i lönekuvertet. Känns inspirerande med de nya arbetsuppgifterna, så kommer nog försöka hålla på med dem ett tag till. Egentligen ska företaget satsa på ungdomen kan jag tycka, fast vill de satsa på en gammal gubbe så är det väl deras problem tycker jag.
 
Lotto har gått som det brukar som ni märker då jag fortfarande skriver om mitt jobb. Kanske det slår till i helgen när man sitter och tittar/lyssnar på Melodifestivalen. Tänk bara tanken av att gå som en "vanlig knegare" och lämna Friends Arena som miljonär, vilken känsla det skulle vara.
 
 
Fått det oranga kuvertet och det ända jag kan säga att alla rumäner får åka hem då min ålderkull går i pension för tiggarskålarna kommer vi behöva. Skämtar bara, fast förstår inte vem som går på att jobba till 70 för att få ut mer i pension.
 
  
En rolig liten sak är att inför resan så gick vi igenom våra kläder och jag kunde ha min gamla kavaj och byxor. Tror ni frugan hade något att ta på sig? Ni får helgen på er att fundera ur rätt svar med en förnuftig motivering. 
 
Jag begriper inte vems alla blusar och byxor samt kjolar är som finns i garderoberna hemma hos oss. Fattar inte varför grannkärringen har sina kläder hos oss.
 
 
Nu är det dags för lite frukost och sedan packa bilen för färd till Mello!
Vem vinner ikväll tror ni? Förutom jag med lottoraden alltså.
 
.
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Överlever nog inte till sjuttio här är jag rädd, så jag tar pension så tidigt jag kan, om man nu kommer att kunna göra det alls i framtiden ;)

Lotto ikväll kan bli lösningen, om nu bollarna landar som de ska. :)

Tillönskar dig en suverän Mello-kväll...själv räcker det med Plura för mig tror jag om inte frugan bestämmer annorlunda.

Ha de bäst.

2014-03-08 @ 14:43:18
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Snejky

Men så roligt.. Ni kommer med all säkerhet ha en helafton...
Självklart måste ju frugan ha något nytt att ha på sig... Så, bra att du kunde ha dina gamla kläder så sparades en slant där... hihihi
Ja, vem vinner...Hmmm, kommer inte ens ihåg vilka låtar som är med...

2014-03-08 @ 15:31:02
URL: http://snejky.webdon.nu/
Postat av: Soffie

Men va roligt ,ha det superkul jag håller på Helena,ace eller Alcazar får se om alla tre kommer i toppen:)

2014-03-08 @ 20:21:46
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Inga M

Va roligt att se detta live! Och den riktiga tävlingen, inte en av alla dessa trista deltävlingar som varit. Vi såg det inte eftersom vi hade annat för oss, visste inte ens om det skulle komma just den här helgen.

Ser fram emot en rapport här hur det var.

Något orange kuvert har jag inte fått än, men jag har ju börjat ta ut pensionen parallellt med jobb så jag kanske inte får något. Fast gubben har inte fått heller.
Ha en trevlig söndag!

2014-03-09 @ 09:49:09
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0