OS-invigningen

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lördagmorgon!
Sitter med en kopp kaffe och har gett katten mat samt väntar på att henne man gifte sig med ska vakna så vi kan åka ut och titta till stugan. det kommer bara bli över dagen då vi har fullt upp att göra här hemma.
 
Såg OS invigningen igår och tycker nog att det var en av de bästa på länge. Tjusigt, flott och vätplanerat. visst är det propaganda, men vilket land har inte utnyttjat detta tillfälle efter OS 1936 ?
 
Kommer troligtvis att bli Sverige om vi någonsin får OS igen, för då ska det i sann svensk anda ordnas alternativa OS - spel . Eller så hittar vi något med Bergman och Cullbergbaletten  i invigningen som ingen begriper.
Det kan bli ett lyckat drag, för det kommer kallas finkultur:-)!
 
 
 
Snart kommer inte frugan hitta mig då jag blir så smal att jag kan gömma mig bakom en tändsticka.
Tyvärr kommer väl vågen peka uppåt efter helgen, då det kommer bli lite vin och god mat ikväll till melodifestivalen.
 

 
 
Apropå skattehöjardebatten , så börjar jag förstå att det behövs då  Angela Bermudez-Svankvist har tydligen kvar sin lön fast hon fick sparken från Arbetsförnedringen. Skönt att veta var våra skattepengar går till !
Vilken småföretagare eller annan anställd har dessa förmåner?
 

Kommentarer
Postat av: Soffie

Vi kollade med på invigningen jättefint och så tjusigt, ha en mysig helg

2014-02-08 @ 09:38:14
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Micke

Förstår inte heller hur folk som "mister" sin uppgift kan få sitta kvar med bibehållen lön.
Men de har ordnat det för sig de där uppe i hierarkin, det är bara vi på gräsrotsnivå som får leva på knäckebröd halva månaden när vi mister våra "uppdrag"...undrar om det någonsin blir nån förändring på detta?



SV: Önskar dig lycka till, själv vann jag 173 kr i onsdags, ikväll tar vi hem hela rasket tror jag ;)

2014-02-08 @ 10:47:04
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Erica

Följer inte OS och är inte så sportintresserad, men om Sverige skulle få ha OS här så skulle till och med jag tycka det var roligt. Hoppas det blir så.. :-)

2014-02-08 @ 11:45:50
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: miranda

Svar: Ja det var nog ett svagt startfält, men sen blev det bra! Jo, så är det. Fast om man jämför med Finlands "eurovision" så kan jag nog säga att Sverige gör allt hundra gånger bättre haha!

2014-02-08 @ 21:55:11
URL: http://mirandamaria.blogg.se
Postat av: Micke

Helgmässig viktökning är en bekant åkomma. ;-)
Hmmm Lönen kvar efter avslutad anställning, ja tänk om det hade varit möjligt för oss vanliga dödliga...
sv:
Ja, det är ju sant med tisdagen, men jag vet inte, halva söndagen går åt till att våndas över måndagen och så plötsligt är det tisdag. :-)
Låter som du hade en go´ fredagskväll också.
Ha en fortsatt RIKTIGT bra helg!!! :-)

2014-02-09 @ 02:08:40
URL: http://loveliferock.blogg.se
Postat av: Inga M

Håller med om att det är märkligt att människor som slutat på jobb eller blivit avskedade ska ha kvar sin lön. Helt ok under en omställningsperiod på kanske upp till ett år, men sen ska det vara slut. Hoppas och tror att detta system ändå är under utfasning, det låter otidsenligt.

Svar: Om vi vanliga behålla lönen i ett år vid avsked. Ska givetvisen tanten från Arbetsförnedringen göra det med annars gäller A-kassa för henne som för oss!
mhats

2014-02-09 @ 06:12:38
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Snejky

Såg faktiskt lite på invigningen, men tyckte att musiken var så hemskt jobbigt under paraden in, så jag stängde av...
Jodu, det kan gå fort nerför.....

2014-02-10 @ 16:22:56
URL: http://snejky.webdon.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0