Första arbetsveckan avklarad!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så har man överlevt första veckan. Tyvärr har det regnat de första dagarna då man är tvungen att klippa gräset här hemma efter tre veckor, så som ni förstår var det väldigt högt. Här är det elgräsklippare som gäller , vilket innebär att man inte kan klippa då det regnar eller är blött.
 
Det gick att fixa det på onsdagen då solen kom fram. Det tog 1,5 timme att klippa gräset samt klippa ned en del svartavinbärs buskar som ska flyttas ut till stugan. Så nu är det riktigt fint på tomten.
 
Man behöver bara en vecka för att längta tillbaka till semestern. Hösten kommer nog gå fort då den innehåller uppstarts jippon och lite kurser jag ska gå. Gå på kurs när man snart är 58 år? Det är samtidigt är det roligt att arbetsgivaren satsar på oss äldre också. 
 


 
 
Äter man frukt så orkar man säger frugan.
 
 
Sedan ska man röra på sig mycket säger hon.
Själv tycker jag det räcker med att gå till grillen och sätta sig med en öl. Micro gympa kallas det.💃
 
 
 
 
 
Nu är det fredag igen och helg slutet tidigt och inväntar frugan för att åka till stugan. Grillning och öl kommer det bli!
Ha en skön fredagskväll!

 
 Är det denna helg man ska bli lotto miljonär? 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Själv nöjer jag mig med att skifta mig själv från ena till andra hälften av soffan...det är motion det ;)

Jo..denna helg är det dags...lycka till.

2014-08-15 @ 19:00:16
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Pernilla

Jag har ju styckat min ledighet över hela sommaren så sommaren har varit lång och skön samtidigt som jag varit igång lite hela tiden. Har passat mig bra iår.
På måndag börjar det riktiga allvaret för nu finns ingen ledighet kvar att se fram emot. På ett tag i alla fall.
/P

2014-08-16 @ 09:02:08
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Erica

Smart fru du har, och ananas är ju dessutom bland det godaste som finns! ;)

2014-08-16 @ 12:03:33
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: || henrik olsson || mannen som kan prata om hundar ||

Jag har haft turen att inte behöva klippa gräset speciellt mycket i år, men nu verkar det som att gräset kommer att börja växa igen efter allt regn!

2014-08-16 @ 15:30:57
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Inga M

Det där med gräsmatteklippning är ju akut nu här. Eftersom det varit så torrt så har det inte klippts gräsmattor alls. Det har inte funnits nåt att klippa. Men idag gick vi runt Rolands föräldrahem o kunde konstatera att det numera växte 30 - 40 cm höga trädskott på gräsmattan och i stor mängd! Alltså klippningsdags

2014-08-16 @ 22:35:39
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0